Monday, July 2, 2012

Bola... Spain vs Itali

Salam readers...

Kite lupekan dulu pasal plan aku untuk family yang aku janji nak citer tuu...
Esok kott aku up entri tu.

Sekarang ni aku nak sembang pasal bola...

Semalam kemain bersemangat lagi aku.
Tak tido langsung semata-mata nak tengok bola.
Nak tahu aku sokong ape?

Geng-geng FB mesti dah tahu kannn aku sokong ape....

Sebenarnya aku dan FZ tak sehaluan.
Ewahhh... dah macam hape je kannn..
Aku sokong Spain laaa..
FZ sokong Itali.

Aku sebenarnye sokong team German.
Tapi Itali dah kalahkan German untuk masuk ke final.
Of course la aku takkan sokong Itali kannnn.....
FZ pulak sokong England dan Portugal.
England awal-awal lagi dah bungkusss...
Kesian..
Portugal pulak kalah dengan Spain.
Of course la aku suke..
Tu la kisahnya kenapa aku sokong Spain dan kenapa FZ sokong Itali.
Haha..

Semalam pukul 11 lebih FZ datang amik aku kat rumah.
Pastu lepak-lepak jap jap kolam.
Yela, awal lagi kott...
Padahal aku dah cakap dahh datang pukul 12 lebih.

Kul 1, barulah kitorang bertolak ke Syed Bistro, Lucky Garden Bangsar.
Mujurlah kitorang sampai awal jugak sebab tak lama lepas kitorang dapat meja, dann-dan berduyun-duyun orang datang.
Tapi ramainye orang asing.
Mat bangla, apekk cina... jangan terkejut sebab nenek cina pon ada datang nak tengok bola.
Fuhh... semangat sungguh!
Final la katekan..

Tapi semalam memang meriah.
Seronok la jugak tengok.
Tambah seronok bila team aku menang.
Hahahah.......

Spain menang 4-0 terhadap Itali.
Perghh... hebat betul.

Tapi aku memang perasan Itali main ntah hape-hape.
Passing bola ntah kemana-mana.
FZ siap marah-marah lagi tengok team dia main macam tu.
Hahahah......

Aku pulak duk usik dia,

"Dah goyang ke bang?"

Hahahah...
Punyalah dia sakit hati tengok cara Itali main, terus lepas separuh masa pertama dia ajak aku balik.
Hahaha...
Aku lak sambung tengok kat rumah je.
Dia dah sampai rumah, terus membuta.
Kesian betul.
Memang betul-betul sakit hati la tu...

He owe me 1 day lunch treat.
Nak suruh dia belanja kat mana yeee...??


2 comments:

Mimy Hamid said...

hamboi bujangan leh la...ni ada anak..huhuhu tak kose baik tido..megat aje la berjaga itu pun tido awal italy kalah boooo

Girl Girl said...

heheh... dia sokong italy eh? hehe... hampa sakit jiwa laaa itali kalah. sama mcm FZ. nasib baik nana ni sokong spain