Tuesday, July 10, 2012

Kalaupun tak suke...

Salam all...

Hari ni aku rasa cam lambat gile mase berlalu.
Pepagi dah ada kerja...
Dah settle... tengok jam, alahaiii baru pukul 9.00...

Pastu turun bawah beli breakfast.
Lagipun FZ teringin pulak nak makan pulut kuning.
So, belikan untuk dia sekali.
Pukul 9.30, dia datang opis aku amik pulut kuning tu.

Dah naik opis, buat kerja lagi.
Dah settle, aku blogwalking pulak.
Banyak jugak blog yang aku baca.
Dah habis baca, laaa....baru pukul 11.30..
Ingatkan dah sampai waktu lunch.
Hmmmm....

Tadi sempat bukak blog politik dan akhbar-akhbar online.
Terbaca pasal orang mengamuk depan JPM kat Putrajaya tuu...
Rupa-rupanya aku terlepass train daaa...
Semua orang dah tahu pasal tu.
Semalam dah kuar dalam berita.
Aku tak tengok berita semalam sebab dah tido...



Kredit kepada mstar online.

Terkejut jugak aku baca berita nih.
Bagi aku perbuatan dia ni tersangatlah ekstrem.

Pelik dan mengarut!
Apa salah PM kat kau sampai nak mengamuk-ngamuk bagai?
PM ganggu periuk nasik kau ke?
Ke kau marah PM tak bagi kau kerja kat situ sampaikan kau jadi penganggur?

Perbuatan ni buat aku terfikir.
Ape ke benda pekdahnye buat macam ni?
Ha, kan tak pasal-pasal dah mati katak.
Elok-elok boleh hidup lama, tetibe macam pegi 'gantung leher' sendiri.
Mungkin dah ajal kan...
Nak buat cemana.

Aku baca blog dia.
Isi pun tak tahu ke benda.
Aku tak tahu ape yang dia nak sampaikan.
Bolokk wookk orang Terengganu kate.
Tapi aku rasa dia ni dah tak berapa waras.
Siap gelarkan diri as Imam Mahdi.
Eh, kau sape?
Imam Mahdi takdenye perangai macam kau la!

Yiseng... ke ape ntah...
Tak reti aku nak ngeja nyee...!

Haiiiiii, Ya ALLAH, berdosanya aku mengata kat orang yang dah mati.

Yang si pompuan tu pun satu hal.
Kan tak pasal-pasal dah kena tembak kat kaki.
Yang sakitnya, diri sendiri.
Mana Nik Ajis? Mana Haji Hadi? Mana Anwar?
Diorang langsung tak tolong kau!
Masing-masing senyap!
Tapi kau beriya-iya kemain puja diorang macam kan diorang tu Tuhan kau!
Nahh, sekarang ape kau dapat?
Dapat sakit. Dapat caci maki orang. Siap orang kate kau bodoh!
Belajar sangat kat UIA.
Ntah grad ke takkk...
Buat malu kaum je!

Ader hati nak gulingkan kerajaan.. Kahkah!
Wehh, tak lama lagi kan nak pilihanraya.
Kau vote aje la parti yang kau suke.
Ikut sistem la wehh..
Ni...nak main serang-serang pulak...
Tak fikir ke kat pejabat PM tu ada ramai polis? Ada ramai guard yang jaga?
Kau ingat polis-polis tu bagi kau redah camtu je ke mentang-mentang kau pegang pedang samurai?
Halamakkk! Budusss laa!

Aku ni bukannya apa tauuu...
Emo kalau ada orang-orang budus cam diorang nih.
Tetibe nak cari pasal.
Nak glamor ke cik kak oiii??

Ni...nak cakap pasal PAS..PKR..DAPig nih!
Dulu kemain lagi cakap nak jual putrajaya.
Sekarang ni nak takluk putrajaya pulak!
Ni apehal weh??
Cakap tak serupa bikin.
Ni kompem janji-janji yang diorang tabur selama ni takleh pakai.
Yela, dulu cakap lain, sekarang cakap lain.

Dulu mungkin diorang ingat Putrajaya tu hutan belantara, takde sape nak duduk.
Sekarang Putrajaya dah cantik.
Bangunan pon nampak elegan...antik... mewah.
Terus tukar fikiran nak takluk putrajaya pulak.
Alahaiii... kesian sungguh!
Cakap selupa itu keling! Suke belit-belit!!

Ni pasal lelaki kat atas ni, ada pulak yang dakwa dia mati syahid.
Hahaha... gelak guling-guling aku dibuatnya...
Mati syahid dalam syurga PAS PKR la kottt...

Takbir kemain....
Ingat Tuhan suka ke kau buat perbuatan sia-sia macam ni??
Pernah dengar azan tak wahai geng-geng PAS PKR?
Kan ALLAH seru kite untuk menuju kejayaan.
Perbuatan ini menyeru kite menuju kejayaan ke?
Aku rasa perbuatan dia nih menyeru kejayaan bagi pihak PAS PKR DAPig ader laa...
Bukannye menuju kejayaan ke arah ALLAH SWT!
Hmm.... tatau dah nak cakap ape.

Setakat ni (sejak sejak aku amik tahu hal politik), aku perasan 1 benda la...
Pandangan/ pendapat ni bukan sebab aku ni penyokong UMNO-BN ehh...
Tapi sebagai rakyat Malaysia.

Aku nampak ideologi dari pihak pembangkang bersifat extremist.
Terlalu sangat.
Ideologi yang diorang bawak sangat menakutkan sehingga boleh buat orang hilang pertimbangan dalam melakukan sesuatu.
Tengok saja ketika himpunan Bersih.
Tak pernahnye aman.
Mesti ada huru-hara.
Mesti ada mercun, mesti ada kereta yang rosak, pecah dan terbalik.
Mesti ada yang cedera.
Pastu salahkan polis. Salahkan FRU. Salahkan kerajaan.
Jari asik tunding kat orang lain.
Tak pernah nak tunding jari kat diri sendiri.

Adik-beradik, sedara-mara, jiran tetangga, sahabat handai ada yang bergaduh disebabkan ideologi diorang yang mengatakan sokong UMNO itu kafir.
Nanti mati sebagai orang kafir.
Padahal penyokong UMNO solat 5 waktu jugak.
Puasa jugak sebulan di bulan Ramadhan.
Mengucap 2 kalimah syahadah jugak.
Tapi sebab sokong UMNO, terus jadi kafir.
Ini fikiran PAS dan PKR.

Yang Dipertuan Agung langsung diorang tak respek.
Sultan-sultan lain selamba je diorang kutuk dalam blog, FB dan twitter.
Sedangkan Sultan Kelantan diorang puja.
Sebab ape? Sebab Sultan tu imamkan solat di masjid.
Habis Sultan lain tak jadi imam ke?
Harus nak kena tunjuk dan share gambar sultan jadi imam, barulah nak respek?
Camtu?

Gambar Nik Aziz sedang bersolat tersebar.
Uikss... kemain puji.
Bila gambar Tun Mahathir solat, ader diorang puji?
Lagi laa diorang kata Tun menunjuk alim.

Orang lain buat, semuanyeeee salah.
Apa yang dia buat, semuanyeee betul.
Adil ke macam tu??
Islam ke macam tu?

Islam tak ajar kite bergaduh-gaduh.
Islam tak ajar kite serang-serang orang.
Islam tak ajar kite untuk jadi kurang ajar.

Perangai pasangan di atas tadi tu bukan kurang ajar ke namanya?
Datang ke rumah orang, pastu nak serang-serang.
Takde adab langsung!

Takpelah.
Sorang extremist dah mati pon.
Takziah saje la kepada keluarga beliau.
Moga roh beliau ditempatkan di kalangan orang-orang yang beriman.

Mati syahid??
I don't think so!

Ayat dari blog Tun faisal dot com. :-


Umat Islam seharusnya mengambil iktibar dari sejarah ini demi maslahah Islam dan ummah. Namun apabila ada di kalangan orang agama yang menghalalkan penentangan terhadap pemerintah, menghalalkan mufarraqah dan perpecahan di kalangan ummah dan menghalalkan pemerintah digulingkan dengan mata pedang, maka sejarah akan menghukum umat Islam berulang kali. Bermula dengan hasutan untuk membenci pemerintah, diikuti dengan menghalalkan pemberontakan terang-terangan terhadap pemerintah dan seterusnya bibit kebencian yang ditanam melalui fitnah dan hasutan yang berterusan, akhirnya manusia-manusia yang terdidik dengan kebencian ini akan terdorong untuk menghalalkan darah pemerintah demi mendapatkan kuasa.




So, fikir-fikirkanlah!
Kite semua ada otak... ada akal yang waras.
Fikir mana baik, mana buruk.





ISLAM agamaku....MELAYU bangsaku.
MALAYSIA negaraku!















P/S : Aku rasa UMNO tak pernah pulak ajar penyokong dia untuk benci-benci sesame manusia....
Kami semua cool.... takyah nak ekstrem-ekstrem...
Takyah sibuk-sibuk nak berdemo. takyah sibuk-sibuk nak gaduh.
Duk aman-aman sudah.....



No comments: