Wednesday, July 4, 2012

Makan malam di Le Chateau De Puah bersama keluarga!

Salam readers...

Seperti yang dijanjikan, kali ni aku nak kongsi pasal plan aku untuk family.
Setelah berbincang ramai-ramai, akhirnya plan aku menjadi jugak untuk bawak family aku makan malam di Restoran Le Chateau de Puah.

Pronounce : Le Shatoww de Puah

Masa aku pergi Bukit Bintang dengan adik-adik tu, aku banyak kali call restoran ni untuk buat booking.
Tapi tak dijawab.
Last-last dalam pukul 4.30 petang, aku call sekali lagi.
Akhirnya ada jugak yang jawab call aku.
Aku booking untuk makan malam hari Sabtu.

Hari Sabtu, lepas solat maghrib kitorang bertolak ke restoran itu dengan 2 buah kereta.
1 kereta abang ipar aku, Abang Zam.
1 lagi kereta baru Iwan.


Kite up dulu gambar budak tecikk nih.
Dia ni sekarang dah pandai bergaya depan kamera.
Tak padan dengan kecikk..


Ok, masa untuk pilih menu...
Memasing pening nak pilih menu apa.


Kusyuk tul mummy dan Shahril  tengok menu.


Inilah menunya...


Si tecikk dan abahnya...
Comel!


Tuan tanah blog. :)
Pucat lesi muka aku sebab tak make up mana pun.
Malas sebab badan penat gila...


Girls!
Dalam ramai-ramai, aku laa yang paling beso kann...


Eh, tak cukup korum pulak...


Haa, ni barulah cukup korum...
Lagi best kalau family abang Yu dan adik bongsu aku ade sekali.




Makanan dah sampai...

Servis kat sini memang cepat.
Memang takleh dinafikan laa...
Padahal masing-masing order makanan berbeza.


Apa-apa pun, kena snap dulu.
Hahaha...
Kacau orang nak makan jekk.


Let's eat! :)

Apa yang kitorang order eh?


Calamari rings.


Mee udang Johor.

Kak Long kata sedapp.


Daddy punya, Lamb bukhara.

Daddy kata yang ni pun sedap.


Aku punya, Lamb kebab bukhara.

Bagi aku, yang ni memang sedap. terbaekkk...


Ini Iwan punye kot..
Tapi lupa plak namanya.
Maklum laa dah lama.


Alia punya.
Kueh teow goreng.


Inilah yang aku order....
Memang kenyang.


Orang lain tengah makan...
Eh, mana baby Fifi?


Tengok tuu....
Rupa-rupanya dia sibuk snap gambar guna henset mama dia.
Haihh.... sabo je la.


Abaikan perut muncit aku tuhh...




Photographer pada malam itu.
Gambar-gambar dalam entri ni aku kreditkan untuk dia.
-Shah Photography-


Yang ni aku snap.
Hahaha... takde seni langsung.


Suke gambar ni.
Tab tu of course la tab aku kannn....


Mummy ku yang muda jelita.
:)


Ok, dah habis makan!
Kite rehat-rehat pulak.


Suke jugak gambar ni...
Sebab muka aku nampak manis jekk...
Hahaha... puji diri-sendiri.


Daddy ku yang tersayang dunia akhirat!


Time nak bayor.
Hate this pic!
Iwan la nii... tak agak-agak nak amik gambar candid.
Bila dia dah snap barulah aku sedar.
Cit!


Dah bayar, ape lagi.... balik laa...


Kami..

So far, aku puas hati makan kat sini.
Dan jugak aku puas hati dapat belanja family aku makan.
Puas hati jugak bila tengok diorang semua dah kenyang.

Aku sayang family aku.
Sayang selama-lamanya... :)

Eh, korang nak map restoran ni.
Jap, aku upload.



Sangat senang nak cari...

Weken ni diorang akan datang lagi sebab hari Selasa minggu depan daddy aku ada check up lagi kat IJN.
Seronoknye dapat jumpa diorang lagi.


5 comments:

Mimy Hamid said...

mimi selalu lepak sini ngan kawan kawan..sbb santai senang nak bawa anak anak...kalau tertido anak pun bereh...kat sini try dim sum dia sedappppppppp

Girl Girl said...

kalu lepak kat sini mmg best.... sesuai.. bwk anak ramai2 pon xkisah.

Jen Jen Izaicun said...

bestnyer tgk tempat mkn ni.. lapauu... hehehehe

Girl Girl said...

Mmg besar jen2.. kalu nk bkumpul ramai2 1 family mmg sy recommend. service pon cpt..

Irda said...

klu hari biasa servis cepat la..cuba pi time weekend..menangis aku tgu makanan sampai!