Saturday, August 18, 2012

Kemeriahan di kampung

Salam readers...

Aku sebenarnye dah update entri ni petang semalam.
Tapi takdan nak save, baby Fifi kacau pastu dia usik aku sambil tekan-tekan skrin tab aku ni.
Apelagi, terus browser force close.
Makanya, hilang terus semua yang taip tadi...
Grrrrr!

Aku sekarang ni sedang berbaring atas kerusi di kampung.
Ewahh... seronok kemain dah balik kampung.



Makanan berbuka usah cakap laa...
Macam-macam ada.
Kesedapan tu memang takleh pertikai la.. memang selalu sedap.
Menu pulak mesti berbeza hari ni.
Cam 2 hari lepas menu utama sambal sotong.
Semalam ikan bakar dan ayam golek.
Hari ni sambal udang pulak. Heaven!

Biasenye aku duk rumah sunyi sepi.
Aman damai jekk.
Kekadang je terdengar rengekan gedik budak perasan tak cukup umur dalm rumah aku tu yang menyesakkan fikiran.
Geli ok bile tengok pompuan tergedik-gedik merengek macam budak kecik..

Tapi bile dah balik kampung, havoc jadinya.
Riuh-rendah dibuatnya.
Tapi kelakar la tengok anak-anak sedara kekadang gedik melampau.
Siap berdrama bagai... haha..
Budak kecik kalau gedik takpe sebab nampak comel.
Tapi kalau pompuan yang dah layak jadi mak budak pon nak menggedik memang macam tadah muke suruh lempang la kann...

Apapun memang seronok bila dah berada di kampung bersama family.
Tambah seronok bile lepas berbuka pakat main bunga api dengan anak-anak sedara.
Best...

1 comment:

Mimy Hamid said...

meriah dan havoc..budak budak kecik la pengkecoh umah best