Wednesday, September 12, 2012

Entri raya lagik- update sekali harung terusss

Salam readers...

Pagi ni mood aku ok sikit... rase tenang dan tak stress...
Oh, dah lama tak rase hidup setenang macam ni..

Oleh sebab mood aku ok, haruslah update blog kan?
Kang bersawang pulak blog aku nanti.
Itupun aku tengok statistik, still ada pembaca yang rajin jenguk blog ni walaupun aku tak update. Hehehe..
Thanks uollss...

Ok, back to the story...

Raya ketiga kitorang 1 family keluar beraya lagi.
Nak pergi rumah adik daddy, Pak Alang Din.

Rumah Pak Alang Din ni dekat je dengan rumah aku.


Baru aku perasan tahun ni aku banyak baju kaler purple.



Dah sampai rumah Pak Alang Din.

Setiap kali hari raya ketiga, Pak Alang Din akan buat rumah terbuka.
Menu pulak berbeza tiap-tiap tahun.
Tu yang best...

Dah habis makan kat rumah Pak Alang, kitorang beransur pulak ke rumah terbuka yang kedua.
Katenye rumah Umi...

Umi ni ibu mertua kepada kazen aku, Kak Ja.
Kat rumah umi, aku tak makan sangat sebab dah kenyang makan kat rumah Pak Alang Din tadi.


Mummy dan daddy pergi sembang dengan tuan rumah.
Kitorang adik-beradik duk bersembang dan snap-snap kat halaman.

Pastu anak sedara aku, Misha nak makan...
Dia kan manje sikit dengan aku sekarang ni.
Nak makan pon bersuap.
Haiyoohh... Aku layankan aje la...


Kalau orang lain nak snap muka dia memang jangan harap laa...
Dia dah sound kat rumah kitorang hari tu, 

"Orang lain takleh amik gambar Misha. Angah je yang boleh..."

Hahaha....
Budak-budak kalau manje dengan kite, cenggitu la gayanya...

Kak Ejam tengok je aku suapkan makanan kat anak dia.
Siap dia cakap,

"Hamboii... mengadanyeeee..."

Misha jawab, "Biarlah!"

Ha, gaduh la korang anak-beranak. Hahaha....

Raya keempat, aunty aku sebelah mummy pulak buat rumah terbuka.
Cik Ton namanya...
Dia cikgu kat sekolah rendah di KT.
Cik Ton ni janda anak satu.
Anak dia pun dah berkahwin dan ada 3 orang anak.
Sesape yang bujang atau duda yang sedang cari pasangan tu, boleh la usha-usha aunty aku ni ye...
Hehee...


Kat rumah Cik Ton.
Cik Ton yang pakai jubah purple berdiri kat belakang aku tuh...

Raya keenam, giliran rumah aku pulak buat rumah terbuka...
Kitorang buat dari pukul 10 pagi sampai 4 petang je...
Ewahh... kerek seyyy...
Siap ada time-time lagikkk...

Menu hari tu, simple-simple jekk...
Kak Ejam buat nasi lemak ikan tongkol.
Aku pulak buat spaghetti.
Kak Longtolong-tolong je kitorang.

Aku awal-awal lagi dah cakap, kalau kuah spaghetti tak jadi, so aku takkan serve spaghetti tu.
But alhamdulillah, ramai yang bagi respon positif. 
Spaghetti aku habis licin.
Hehehe...


Sebelum tetamu datang, kitorang sempat sambut birthday Fifie in advance.
Dah 4 tahun dah anak sedara bongsu aku ni.







Disebalik tabir rumah terbuka kitorang.
Masing-masing pakai baju biase je dulu...
Time ni aku dah siap buat kuah spaghetti.


Anak-anak sedara aku kemain lagi puji...

"Sedap gilerrr spaghetti angah.."

Kombang lobang idung dennn...

Itupun aku buat kuah 2 kali trip.
Aku tengok kuah dalam periuk pertama macam dah nak habis, aku duk dapur sorang-sorang buat kuah spaghetti untuk trip kedua.
Nasib baik bahan-bahan cukup.
Ngam-ngam lak tu...


Antara tetamu yang hadir...


Antara menu yang disediakan...


Kitorang jemput sedara-mara, jiran dan kawan-kawan rapat je...


Fifie dan Ayah Chik Zul...


Kazen aku, Lily


Puding tauhu adalah dessert yang Kak Ejam buat.
Semua orang suke..


Mak Adang... adik daddy jugak.


Kak Long, Abang Zam, Abang Safrin dan Kak Watie...
Kak Long dan Kak Watie ni sepupu.
Diorang ni kawan baik dari kecikk...
Hehehe..


Aku dan kazen, Syafiq.
Ensem?
Gi la ngorat dia.
Sekarang dia study kat Kelantan.
Kitorang selalu panggil dia ustaz sebab dia ni ala-ala ustaz gituu...

Kate je laa majlis habis kul 4, tapi sebenarnye kul 7 pon still ada tetamu yang datang.
Penuh dowhh buat majlis macam ni.
Fuhhh....

Malam tu anak-anak sedara aku still cari spaghetti.
Tak puas makan katanye...
Tapi spaghetti nye dah habis..
Sian tul...

2 comments:

Mimy Hamid said...

Ala gambot tetamu kl xde...huhu majuk

Mimy Hamid said...

Ala gambot tetamu kl xde...huhu majuk