Sunday, September 23, 2012

luah

Salam readers....

Aku tak tahu nak mulakan dari mana.
Dan aku jugak tak tahu sama ada patut ke tak aku publish benda ni untuk bacaan umum.

Aku dah tak tahu nak luahkan kat siapa.
Hanya blog laa tempat aku meluahkan perasaan.

Aku sebenarnya stress dengan hidup aku sekarang.
Pasal kije, psal kehidupan peribadi... semuanya lah!

Di opis, aku stress dengan kije.
Bukan senang nak bekerja dengan manusia dan fail pada masa yang sama.
Aku try buat yang terbaik dalam pekerjaan, tapi ape hasilnya?
Kerjaya secretary bukannya jiwa aku.
Bila dah jadi macam ni, aku teringat waktu aku bekerja di TTI dulu.
Happy, langsung takde masalah.
Malah, aku bekerja start pukul 8pagi sampai 7 petang.
Langsung aku tak merungut.
Siap aku buat OT lagi sampai kul 10 malam. Kekadang berlarutan sampai pukul 12 malam kalau ada event.

Tapi sekarang?? Aku balik sharp kul 5.30 petang.
Aku akan merungut kalau kena balik lewat.
Nampak tak how i hate my job now?
Entahlah, its getting worst day by day.
Mungkin aku kena tukar unit lain ataupun tukar jawatan atau tukar tempat kerja terus?
Oh Ya ALLAH, tolonglah beri petunjuk kepada hambaMu ini.
Aku dah bosan hidup tertekan macam ni.

Siapa kata best jadi Nuradiana?
Hanya Nuradiana sebenar je yang tahu apa yang dia alami.
Kehidupan peribadi yang tak seperti yang diharapkan.
Serba serbi aku pendam sensorang.
Kat sape aku nak mengadu??
Mungkin senang untuk berjumpa dengan orang yang sudi mendengar tapi amatlah susah untuk mencari orang yang memahami.

Makin banyak aku pendam, makin terbeban aku rasa.
Nak luahpada family, fahamkah mereka?
Silap-silap diorang kondem aku balik.
Aku kenal la family aku.

Nak luah pada FZ, dia mungkin mendengar dan faham.
Tapi fahamnya sekejap aje.
Nanti dia lupe dan buat aku stress lagi.
Aku dah masak sangat dengan perangai dia tu.

Nak luah pada kawan-kawan, aku mana ada kawan sangat.
Siapa sangat kawan aku kat kl nih?
Nak luah kat kawan-kawan kat KT nun, mustahil.
Diorang sendiri pun ada masalah diorang.

Entahlah... aku penat.
Penat hidup macam ni.


7 comments:

Jen Jen Izaicun said...

tak semua orang faham dengan apa yang kite alami.. hope awak teruskan bersabar, kuat & tabah... jgn stress nanti tak cun tau... heheheh... mohon pada Allah banyak2... kerna DIA lebih mengetahui segalanya...

Anonymous said...

I do consider all of the ideas you’ve offered on your post. They’re very convincing and will definitely work. Nonetheless, the posts are too short for starters. Could you please lengthen them a bit from subsequent time? Thanks for the post.
Welcome to my site [url=http://www.about-dogs.zoomshare.com/]www.about-dogs.zoomshare.com[/url].

Reena Kamarudin said...

jom jadi kawan baik saya :)

Anonymous said...

Heya this is somewhat of off topic but I was wondering if blogs use WYSIWYG editors or if you have to manually code with HTML. I’m starting a blog soon but have no coding expertise so I wanted to get advice from someone with experience. Any help would be greatly appreciated!

Anonymous said...

ve been looking everywhere for this! Thank goodness I found it on Bing. You have made my day! Thx again

Anonymous said...

Where can I find the best online creative writing courses? I live in NYC so which colleges offer the best online creative writing course? If not in a college than where else?.

Anonymous said...

I just couldn't depart your web site before suggesting that I really enjoyed the standard information a person provide for your visitors? Is gonna be back often to check up on new posts