Friday, September 21, 2012

Mee sup terbaekk Kak Shidah.... teringat masakan kat kampung!

Salam Jumaat uollsss.....

Hadoii... hiruk piruk opis aku pepagi nih.
Bergosip-gosipan...
Tapi kerja tetap jalan.

Aku ni busy buat kerja.
Stress kejap bila kije berlambak.
Ai kan anje-anje... Mane leh buat kerja banyak...
Hahahah.... hak tuihh!

9 September lepas, aku dijemput oleh Kak Shidah untuk datang makan-makan kat rumah dia.
Dia buat makan kul 3 petang.
Aku pon tatau ape menu yang dia buat.

Kak Shidah ni orang Kelantan.
So, aku terbayang-bayang dah masakan kelantan.
Nyum...nyum......

Dia cakap kena datang berpasangan.
Iyolah...... aku pon datang dengan FZ.
Sape lagi yang nak temankan aku kan kalau bukan FZ?
Ye dak?

Ini pes time aku pergi ke rumah Kak Shidah.
Tak susah pon nak cari rumah dia.
Area Sentul memang aku dah biase.
Kitorang sampai dalam kul 3 lebih.


Kuih-muih ada..... kerepek.... nugget pon ada....
Nugget tu sedap la.....
Gebu elok je...
Acu kalau aku yang goreng, kompem kering kontang nugget tu.
Aku ni kalau bab menggoreng, memang failed!


Menu utama!
Mee sup...
Kak Shidah buatkan jugak bihun sup...

Memang sedap terangkat habis!!
Rugi pulak aku makan semangkuk je.
Itupun sebab perut aku dah kenyang sebab tengahari tu aku makan mi sup mi sedap 2 bungkus..
Yelah, nak tunggu kul 3 tu lambat lagi kan.....

Kalau aku tahu mee sup Kak Shidah sesedap ni, aku tak makan mi sup mi sedap tuuu....

Nak mintak tapau dengan Kak Shidah pon segan lak rasenye... hihihi...


Aku dan FZ.... :)


Ika dan encek tunangannye, alipp...
Eh, aku tatau nak eja nama tunang ko la, Ika...
Asal sebutan lebih kurang tu, kire ok la tuh kan?
Hikhik....

Weh, Ika....
FZ cakap muke tunang ko macam orang sekampung dia.
Nama Ujang kalo tak silap aku.
Terkezutt FZ mase memula tengok tunang ko.
Hahahah...


Tuan rumah....
Kak Shidah dan hubby...
Walaupun ni pes time aku jumpa hubby Kak Shidah, tapi bile sembang dah macam dah jumpa lama.
Ramah sangat... 
Takde la aku rase janggal sangat.

Mimy sampai lewat sebab ada orang datang beraya kat rumah dia.
Aku tak sempat jumpa mimy sebab petang tu FZ ada kelas nak mengajar.
Kelas baru di Gaya Bangsar Condominium.

Apepun, terima kasih sebab jemput Nana dan FZ makan-makan kat rumah Kak Shidah.
Lain kali ajak la lagi ye... hehehe... :)




2 comments:

Jen Jen Izaicun said...

ooh ni yg bercouple tu ek.. heheh... nampak sedap... huhuhu... cuci mata jer

Anonymous said...

hehe...len kali nk pg lg lh tu syg ya... :)