Monday, October 1, 2012

Batuk teruk + semput, makcik mulut puaka dan bilik comel saya!

Salam readers...

Pepagi Isnin seperti biase... mood adalah lemau!
Tambah pulak aku masih tak sihat.
Semalam kuar dengan FZ dan Baby Alya pergi Hulu Langat semata-mata nak beli tikar buluh.
Semangat okeh!
Macam la kat KL ni takde jual tikar buluh.. huhuh....

Balik dari Hulu Langat, plan nak pegi MV.
Tapi cancel sebab aku diserang semput (lelah / asma) teruk.
Tobat macam takleh nak bernapas.
Macam rase dah nak mati. Huhuhu....

Balik kolam jap, sebab FZ sakit perut pulak.
Aku pulak still semput tapi dah tak berapa teruk.
So, aku cakap dengan dia aku nak baring jap.
FZ cuak gak kot sebab tengok aku camtu.
Semput ni memang buat aku mengantuk dan penat.
Lagipun aku batuk-batuk jugak sampai sakit dada.

Alang-alang dah ada kat kolam, aku mintak tolong FZ mandikan baby Alya.
Aku memang dah tak larat dah nak layan baby dalam keadaan macam tu.

Bila agak-agak aku dah boleh bangun, kitorang pergi ke klinik TTDI kat PJ.
Klinik tu memang bagus.
Selama ni kalau aku sakit memang aku akan pergi ke klinik tu.
Ubat dia memang terbaekk...
Makan sekali dua je, kompem sembuh.
Bila dah sampai klinik, tengok orang ramai gile.
Sampai ada yang berdiri sebab takde kerusi.
So, aku cakap kat FZ tak yah pergi klinik sebab aku dah ok.

Tapi FZ tetap nak bawak aku pergi ke klinik.
Pergi ke Klinik Rani, Bangsar pulak.
Tutup pulak dahh.... 

Last pergi Klinik Medicare Bangsar.
Mujur klinik ni klinik panel opis aku.
So, jimat duit.....

Doktor check paru-paru, normal.
Buat ECG, jantung normal.
Doktor cakap mungkin aku semput sebab gastrik.
Errrrr............. gastrik pon boleh buat semput ke?
Dah doktor cakap macam tu, so aku takleh kate ape.
Mungkin betul... dia kan doktor.
So, dia bagi aku ubat gastrik.

Semalam aku tido pukul 4.30 pagi sebab batuk + semput.
Nak sms FZ tapi tak jadi sebab taknak ganggu dia tido.
Kesian pulakk...
So, makan ubat tengah pagi plus sapu vicks kat dada...
Pagi ni bangun kemain liat sebab tak cukup tido. :(

Weken baru-baru ni budak baru rumah aku masuk.
4 orang. Sarawakian.
Cantik-cantik diorang semua.

Kitorang dah start sembang-sembang.
Sempat jugak dia cerita pasal mak dajal mengumpat pasal aku.
Uihh... kemain lagi kau ye mak dajal.
Tak padan pergi umrah dan bertudung.
Mulut kau memang macam puaka kan?
Haram jadah betul perangai kau!

Ada ke patut kau cakap aku ni nak conquer ruang tamu?
Pastu kau cakap barang aku banyak dan aku marah kalau kau nak simpan barang aku.

Mak dajal : Baik awak masuk rumah tu cepat-cepat sebab nanti nuradiana tu nak conquer ruang tamu. Dia dah ada sofa sendiri...

Oit, dengar sini ye dajal!
Aku ni bukan macam kau yang suka conquer ruang tamu.
Kau tu setiap ruang yang ada kat ruang tamu tu kau nak letak barang kau.
Bila kau dah takde, terus kosong bersih ruang tamu tu.
Ko takyah la nak burukkan aku sedangkan perangai ko tu yang buruk.
Antara barang aku dengan barang ko, lagi banyak barang ko tau!

Sesuka hati buat andaian sendiri kengkonon aku nak conquer ruang tamu.
Weh, ko memang buat lawak kan?
Please la makcik... ko tu dah tua buat macam orang dah tua.
Perangai tu takyah la macam sial sangat.

Aku tak suke kalau ko sentuh barang aku sebab tangan ko tu tangan jahat.
Ko sentuh ape je barang, mesti rosak.
Paling tak pon, mesti hilang.
Lagipun ko guna barang orang macam ko barang tu harta ko.
Tuan punya barang pon gune barang dengan cermat, ko gune ikut sedap hati ko je.
So takyah la nak tunjuk rajin nak tolong simpankan barang orang.
Orang takkan appreciate pon ape yang ko buat.

Bile ingat balik ape yang ko fitnah aku, nak je aku cepuk muke ko sekali!
Biar sedar diri sikit.
Ari tu kemain datang mintak maaf...
Ape ko ingat aku nak maafkan ko lepas ape yang ko dah buat kat aku??
Dah la ko banyak amik barang aku...
Tukul dan screwdriver aku pon ko amik?? Punyalah sangap nak barang orang kann...
Kesiann...
Tapi takpelah...
Jumpe dan melutut la kau kat aku kat akhirat nanti ye!

Daripada aku conquer ruang tamu, baik la aku conquer bilik yang seluas alam tu.
Selesa sikit aku nak tido.
Lebih baik aku habiskan duit untuk hias bilik aku biar cantik dan kemas.
Beli langsir, beli kabinet tv, beli tikar....
Lepas ni kalau adik atau kawan aku 2-3 orang nak datang menumpang tido pun boleh.
Tilam pon ada spare.
Tak macam ko, dajal. Tilam yang dah ada hama pon ko still nak pakai jugak sebab nak jimat lerr katekan.

Uihh... aman tul sejak ko takde kat rumah tu...
Suasana pon jadi lain je.

Pasal ruang tamu tu, aku biarkan aje budak baru tu nak hias cemane.
Ikut suke diorang asalkan jangan terlalu banyak dengan barang.
Hidup mestilah ada toleransi..
Masing-masing kan sama-sama menyewa kat situ.
Aku tak nak rumah tu jadi penuh macam zaman dajal duduk kat situ.
Dah macam rumah sampah!

Eh, nak up la 1 gambar bilik aku yang comeyyy tuuu....



Ini pun gambar pagi semalam...
Belum siap sepenuhnya lagi.

Wayar entension kat bawah tu semalam aku dah simpul-simpulkan bagi kemas.
Cadar pon dah pasang.
Tikar buluh yang beli semalam kat Hulu Langat tu pon dah pasang.
Siap letak 2 bantal kecik kat atas tikar tu...
Segala-mala pakaian yang dah tak elok dan semua sampah sarap aku dah upah cleaner untuk datang kutip esok pagi.
So, rumah tu dah clear.
Puas hati aku bile akhirnya rumah tu jadi kemas.
Alhamdulillah...


3 comments:

Mimy Hamid said...

ye nana kalau gastrik teruk blh effect nafas jd semput sbb angin..amik gas?...

Aik dah pindah pun ada citer lg ke...huhu

Girl Girl said...

mimy : x amik gas pon mimy...

citer tu tetap ada mimy. biase la hti org tu busuk... pegi mana2 pon, dia tetap jaja keburukan org.

Anonymous said...

byakkn brsbr ya syg....cantik kn blik syg skrg...tgk lh sape yg cat kn...haha