Thursday, November 8, 2012

Tua kerepot

Salam readers...

Terbaca entri Cik Ika Razak tadi.
Pastu teringat kat 1 kisah. Meh aku citer.

Hari tu aku ada whatsapp dengan adik aku, Iwan.
Tau je la Iwan tu... suke loyar buruk.

Whatsapp punye whatsapp, tetibe dia attach beberapa gambar kat aku.
Gambar-gambar tu memang lawak gile.
Tergolek-golek aku gelak sampai cramp urat perut aku.
Wakakakaka... cam siot je Iwan.

Dia send gambar anak-anak sedara aku yang di-edit jadi tua.


Amisha Arieana. Anak abang aku.
Adehh, aku tengok dah macam nenek kebayan pon ada.
Rambut putih kemain.
Dah la nampak cam rambut tu sikit.
Pastu siap tersipu-sipu malu senyum.
Memang sesuai jadi nenek kebayan la!
Hahahahah.....



Alyssa Adriena. Anak abang aku jugak.
Yang ni kire ok sikit dari Amisha.
Takde la nampak cam nenek kebayan sangat.
Muke tu dah macam pakai bedak gomak...
Putih melepak tak sekata lak tu.
Tapi tetap lawak...



Baby Fifi.
Muke dah macam nenek yang excited orang amik gambar dia.
But still comel kan?
Melalak Fifi bile tengok gambar dia jadi camni.
Dia cakap macam hantu.

Tak terbayang aku bile Fifi jadi tua.
Wakakakaka!



Alia.
Yang ni paling lawak aku rase.
Muke dia dah macam nenek yang 'segan tapi mahu' nak amik gambar.
Aku ada create dialog untuk alia mase aku tunjuk gambar ni kat dia.

Photog : Nenek, boleh saya amik gambar nenek?
Alia : Boleh cu......... hehe! hnsss...hnsss... nenek malu pulak.

Terus dia merajuk tak cakap dengan aku sebab terasa hati aku usik dia camtu.
Hahahaha....




Shahril.
Rambut tetap pacak.... 
Ni dikira datuk moden la nih...
Tapi awat bibir bawah bengkak semacam, tok?
Kena sengat tebuan eh?
Muahahahaa....!

Dan aku jugak tak lepas dari jadi mangsa Iwan...
Dia pun edit gambor aku jugak...
Taik tul la!

Scroll ke bawah untuk tengok muke kerepot aku..

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-


Ta...daaa...



Amacam?
Mujurlah tak buruk sangat.
Kire cun lagi la kan? 
Tapi gigi tu dah macam pakai gigi pelesu jek!
Wakakakaka...




Nak tahu Iwan guna software ape?
Agingbooth.
Korang install la ye software tu.
Pastu pakat edit gambar adik beradik atau kengkawan.
Mesti semua gelak besar bile tengok gambar yang di-edit. :)


1 comment:

Mimy Hamid said...

ramai tul buat muka tua..cer nana buat mimi nya lak hehe