Monday, January 21, 2013

Rutin harian

Salam readers...

Selamat hari Isnin!
Korang cane hari ni?
Ok ke? Mesti monday blues kan?

Hari ni hari yang kurang baik sikit pada aku.
Bukan sebab monday blues tapi sebab aku sakit perut.
Aku kompius sama ada aku ni sakit perut sebab salah makan ataupun gastrik sebab symptom dia sama je.
Cume kali ni teruk sikit sebab dari pagi sampai saat ni aku dah masuk toilet 5 kali.
Dah naik lenguh dah kaki aku duk mengangkang kat jamban tuh.

Nak amik mc, cam malas pulak.
Bukan sebab malas nak pergi klinik.
Tapi malas nak hadap kesentapan bigboss ni ha...
Dah la Khamis & Jumaat minggu lepas aku tak masuk opis sebab training.
Pastu hari Jumaat 25hb nanti aku amik annual leave lagi.
Kalau aku mc hari ni, maknanye aku akan masuk opis hari Selasa dan Rabu je.
Khamis ni kan memang cuti sebab maulidur Rasul.

So, nak tak nak aku kena bertahan jugak duk kat opis.
Selagi aku tak pengsan, selagi tu aku takkan mc.
Tapi serius aku sakit perut sangat-sangat nih.
Memulas cam hape je.
Menaip pun slow-slow.

Ok, back to main story.
Rutin harian.
Sekarang ni bertambah 1 lagi rutin harian aku kat opis ni.
Manage buku attendance staff.


Ko hadoo???

Oh, teruja betul aku buat benda nih............ sukeeeee sangat-sangat. *tangankebahumatakeataslidahterjelir*
Rase macam nak tergolek-golek atas lantai sebab teruja.
Pas tergolek, bangun buat gangnam style pulak.

Passcard yang ada sekarang tu takyah guna pun takpe.
Sebab buku attendance ni akan membuktikan staff yang datang lewat dan balik awal.
Aku ni dah macam pengawas.
Sape je yang datang lewat, aku tanda dengan kaler merah dalam report excel.
Setiap hari buku attendance ni aku akan bawak ke manager aku untuk sign.
Manager aku tu kengkononnye guru besar laaa...

Serius aku rasa lawak.
Rasa macam back to zaman kolej dulu.
Setiap kali masuk kelas mesti sign attendance.

Adoyaii........
Opis dah tak macam opis dah.
Opis dah bertukar jadi sekolah.

Opis korang cemana pulak?



2 comments:

Abil Fikri Ahmad said...

Hahahaha betul la, cm sekolah la pulak..Selamat Pagi pengawas! hahahaha

Diana Aziz said...

Selamat pagi en. abil... jgn dtg sekolah lewat2 ye. nanti sy piat dgn rotan. hehehe