Thursday, January 10, 2013

Trauma ke hape nih?

Salam readers...
Selamat pagi... :)

Semalam aku dan FZ pegi jenjalan ke I-city.
Seronok gile la kannn...
Memang aku lupa segala-mala masalah dan kemurungan yang aku hadapi sekarang ni.

Gambar-gambar kat I-city tu nanti aku update dalam entri lain ye...
Tungguuuuuu...

Yang aku nak citer ni pasal semalam lepas kitorang puas jenjalan sekitar I-city tu, kitorang singgah kat 1 restoran mamak.
Tak ingat nama restoran tu.
Kitorang saje je la singgah kat restoran tu sebab aku lapar nak makan makanan bergoreng.
So, aku order nasi goreng + telur dadar.
FZ pulak order nasi goreng ayam.

Time makanan sampai tu, bau masakan tu memang menusuk hidung.
Sedap gila baunye...
Tapi bila dah makan, ya ampunnnn.... tak sedap langsung!
Memang takleh masuk tekak.
Tapi aku telan je la sebab lapar kan.. 
Last-last tak habis jugak.
*Pagi ni bangun tido terus sakit perut... huhu..

Lepas makan, FZ panggil la sorang mamak tu untuk kire.
Tapi mamak tu angkat tangan tunjuk isyarat suruh tunggu sekejap.
So, aku dan FZ lepak-lepak je la dulu.
Dah habis minum air semua, FZ panggil mamak tu lagi.
Then mamak tu datang.

"Tadi saya panggil awak, kenapa awak tak datang??"

Suara FZ cam meninggi sikit.
Aku tersentak la.
Tetibe je nak angin kan.
Tapi aku diam je sambil tengok mamak tu.

Sekali aku rasa kepala sebelah kiri aku bengang.
Macam time aku stress kat opis.
Kepala aku sakit macam ditekan-tekan.

Bila kitorang dah beredar dari restoran tu, aku tegur FZ.

"Kenapa abang marah dia? Sian mamak tu..."

FZ : Abang tak marah la.. abang tegur je.. tadi abang panggil, dia suruh tunggu. Pastu tiba-tiba dia boleh duk melepak pulak..
Aku : Owh.........

Tapi aku diam kejap sebab tahan sakit kepala.

Aku : Sayang tak suka abang marah macam tu.... kepala sayang terus jadi sakit.
FZ : Takde marah pun.

FZ tinggi suara dengan orang lain tapi aku pulak yang sakit kepala.
Serius aku rasa cam aku lak yang kena marah.
Bukan aku sakit kepala je tapi siap menggigil.

Aku pun tak tahu kenapa aku jadi macam tu.
Aku ni trauma ke?
Yela, kan tetiap hari aku asik kena bentak marah semua.
So, mungkin sebab tu aku terus jadi takut kalau orang marah-marah walaupun orang tu bukannya marahkan aku pun.
Entah la...


No comments: