Wednesday, August 14, 2013

Meriahnya Aidilfitri 2013 - entri sekali harung malas update banyak-banyak.. hihi

 Salam readers...

Salam aidilfitri.
Wahhh...wahh..waaaahhhhhhh....
Bajet sangat nak update tetiap hari takmo miss walaupun tengah-tengah raya.
Tapi tersangkut jua tak berupdate sejak raya kedua sampai ke hari ni. Mihmihmih...
Jangan marah yeee...
Maklum lerr raya ni aku selalu jadi bibik.
Tukang buat air kat dapur bile tetamu datang.
Kalau time rajin, aku buat la air sunquick ke, sirap ke... teh o panas ke...
Tapi kalau time malas, aku hidang je coke atau pepsi.
Senang kerja aku. hehehe....

Start petang raya sebenarnya aku dah sibuk.
Sibuk tolong mummy kat dapur.
Sila la percaya ye...
Balik kampung kali ni aku kerap duk dapur.
Bukan tolong ape pun. Tolong kaco je lebih.
Mummy campak-campak je bahan-bahan dalam kuali, aku yang tukang mengaco.
Hehehe...

Malam raya aku start gosok baju raya aku sendiri, mummy, dan adik-adik pulak.
Siap dengan sampin diorang lagi aku gosok.
Banyak ohhh...
Hampar kain batik 2-3helai, pastu gosok pakaian atas lantai.
Senang.
Mau sejam lebih gak aku duk menggosok.
Gosok pakaian atas lantai ni lagi susah dari gosok atas iron board.
Kalau guna iron board, sekejap je gosok.


Si budak kenit nakal ni sibuk berposing...
Dia ni kalau bab bergambar memang no.1.
Pandai je pose macam tu macam ni.
Ikut sape ntah....


Dia tak perasan aku ada kat belakang dia...
Adik-beradik lain duk sengih-sengih je cover line.


Momok, aku datang!!
Hahahaa...... Dah snap, Iwan tunjuk gambar ni kat dia.
Menggelupur Fifi suruh Iwan delete sampai nangis.
Tapiiii...errr...seram jugak aku tengok gambar ni.
Huhuh...

Pagi raya pun busy gak.
Busy berebut bilik air. Hahaha...
Tu la.. masing-masing bangun lewat. Pastu mula laa berebut bilik air bagai.
Tapi biase yang menangnye harusla aku.
Aku kan kakak! Kak Yong katenye... Kahkahkah...


Mummy tolong pakaikan Iwan sampin...
Memang tradisi family aku, semua lelaki wajib pakai sampin pada raya pertama.
Biar kemas, cantik, terletak...
Tak mau sangkut-sangkut atas bahu je macam sesetengah orang.
Baik takyah pakai sampin cenggitu.


Ha, kan smart pakai camni..
Hensem tak adik aku? Hahaha...


Gambar family harus ada...
Ni gambar kami adik-beradik...
8orang je 1 family.


Ahli keluarga lelaki sahaja...



Kire dah abis kreatippp la amik gambar cenggini... :)



Ahli keluarga perempuan sahaja...

Dah settle amik gambar, salam-salam peluk cium mintak ampun pulak.
Iollsss banyak dosa dengan mummy & daddy tau... sobss.....sobsss...

Korang hadap la gambar banyak-banyak kat bawah ni ye.... :)






Kak Ejam


Abang Yu



Iwan



Shahril... adikku yang gila-gila..



Shazrin, adik bongsu yang manje ololololo..... hahaha


Alia


Fifi


Giliran aku bagi duit raya...
Amboihhhh... kemain beraturr ye...
Hahaha... kelakar pulak bile tengok gambar ni.








Pose ala mak datin adalah wajib setiap kali raya...
Gambar-gambar cenggini la yang boleh buat DP dalam FB nanti. kihkihkih...


Dia ni pon setiap kali raya mesti ada gambor cenggini...
Pose camni... kalu tengok gambar tahun-tahun sudah, pose gini je la.
Bezanye cuma kaler baju je. hahaha...


Yang ni pon same...
Sat lagi kembang idung la tu bila orang puji ensem...


Me with my mum...
Comeyy tak kami? hikhikhik...





Manis pulak aku tengok muka alia dalam gambar nih....
Tak boleh jadi nih... anak sedara lagi cun dari mak sedara...


Saya anak mummy & daddy.... :D



Kami adik-beradik... Tapi tak cukup korum laa...
Abang Yu tak join..


Best kan jadi kanak-kanak....
Kutip duit raya, pastu kire sape dapat paling banyakk....

Sekarang aku dah kije ni pun masih kire lagi duit.
Kire balance duit raya yang tinggal. uhuk....uhukk...

Dah amik gambar semua kitorang beransur pergi ke rumah nenek (aku panggil "mak") kat Kampung Tanjung.
Suke pergi rumah mak sebab rumah ni la tempat aku bermain mase kecik-kecik dulu.



Gambar berlakon juga wajib ada.


Anak dara menunggu tetamu di tangga....  hehe


Abang Yu.
Susah betul nak amik gambar dia.
Mementang la dah femes seantero Malaysia dengan gambar landskap dia yang superbb tuuu...


Shahril ni kije kuat betul.
Dari malam raya sampai ke pagi raya dia sibuk bekerja kat kedai satay.
Bayangkanlahh malam tu dia kena bakar 20ribu cucuk satay.
Penat laaaa....
Mana-mana rumah yang kitorang berkunjung ari tu, dia akan tido...
Sian pulak aku tengok dia.


Muke Shazrin memang sebijik cam muka daddy kannn...


Dukung baby Faris.
Mujur dia tak nangis...
Kecik-kecik dah pemalu... takmo perempuan dukung.
Kalau lelaki dukung, cepat-cepat dia nak.

Lama jugak duk kat rumah mak.
Then, beransur ke rumah Ayah Chik Zul.
Ayah Chik Zul ni adik daddy.


Suasana meriah hari raya..


Dah makan minum semua kat rumah Ayah Chik Zul, kitorang pergi ke rumah Tik Siah.
Tik Siah ni pun adik daddy jugak... :)


Kalau pergi rumah Tik Siah mesti aku akan makan nasi dagang dia.
Sedappppnyeeeeeee.......
Takde orang la boleh lawan kesedapan nasi dagang Tik Siah ni.

Lepas tu kitorang singgah ke rumah Ma.
Ma ni kakak mummy.
Pemilik kedai karpet Maimai Carpet kat KT.



BUdak-budak zaman sekarang, asik dengan tab aje laaaaa......

Zaman-zaman aku dulu, kalau time raya sibuk bergurau dengan sedara-mara sebaya.









Asal pergi rumah Ma je, mesti aku akan naik ke ruang tamu tingkat atas untuk posing-posing.
Rumah cantik la katekan...


Sape yang nak chop sekarang, dialu-alukan...
Lagi 5tahun, bagi kawin terus.. hehe


Amisha ni sayang bebenor la kat aku..
Tido pon nak tido dengan aku...
Kalau pergi mana-mana je, mesti nak ikut aku... hehehe...

Raya kedua..ketiga...keempat...aku takde gambar.
Raya kelima je ada.
Itupun sebab aku ikut Abang Yu pergi snap kat Muzium.



Kalau dah penyakit G datang...
Nasib baik aku tak terseliuh... Siap melompat  guna heels lagi.
Hahaha.. ko ado??


Dan gambar terakhir bagi entri raya 2013 :-




-



-



-




-





-




-




-




-





-



-




-



-




-




-




-




-




-





-




-




-




-




-




-






Korang pilih mana-mana je yang berkenan.
Kecuali yang bertopi tu...
Yang tu dah ada anak 2.
Hehehe....
Pilih yang lain takpe... sebab diorang masih available.. :)



p/s : credit pic to Shah Photography, ZairulYo, Abang Zam dan Daddy... :)

Senang ada ramai photographer dalam family.
Sat lagi bile nak kawin ke ape, takyah hire dah photographer luar.
Jimat belanje.
Heheheh....





1 comment:

Mimy Hamid said...

alia dah slim cantik lak dah anak dara kan....fifi ni geram muka nakal aje hahhaa....tak tahan dia menayang benda ...ada aje...dah fayel geng ngan dia.

untung ar ko nana...photo cantik berlambak...serius tak payah bayar photographer