Thursday, September 26, 2013

Lantik la aku jadi dutamu... lantik laa... lantik laaa...

Salam readers...

Tajuk dah macam orang gila meroyan.
The worst part untuk tulis entri ialah part tajuk.
Susah benor nak mikiornye...
Atoiiii....
Tak kire la korang nak kata apa untuk tajuk kat atas tu.
Yang penting entri ni ade tajuk...

Minggu lepas punya citer.
Hari Malaysia.
Tatau la nak pergi mana dah.
Duk rumah, bosan.
Last-last pergi je MV.
Saje jenjalan cuci mata kat sana.

Memula bajet nak cari kasut Alya.
Yela, kasut lama dia semua dah tak muat dah.
Yang ada pon sekarang ni semuanya jenis sandal.
Kalau pakai gaun, mana sesuai dengan sandal.
Kalau pakai t-shirt + tights tu takpelah jugak.

Tanya mak dia dulu, boleh ke tak beli sandal.
Haruslah claim balik nanti kann...
Pastu mak dia kata ok.
So, pencarian bermula.

Cari kasut budak-budak ni memang susah.
Memula masuk JJ.
Punye la ramai umat manusia.
Aku ni kalau shopping tempat-tempat ramai orang sangat, mula laa rasa tak selesa.
Mana aku nak pilih kasut, mana aku nak ukur kasut kat kaki...
Ade kasut yang berkenan, takde saiz pulak.
Nasib ko la, dik.

Lama jugak duk dalam JJ.
Time tu pun dah sampai pukul 3 lebih kot.
Perut dah lapar.
FZ suruh aku fikir nak makan kat mana.
Macam biase, aku pilih TMFM!



Aku ni kire dah boleh jadi duta TMFM dah ni.
Asik makan kat sini jee.....
Tak muak-muak...


Lantik je la aku jadi duta TMFM ni.
Nanti setiap kali pergi MV, aku makan kat sini...
Hahah.. promote diri sendiri pulak.


Sepanjang cuti Hari Malaysia tu, dia ni aku yang jaga.
Dari pagi sampai malam kul 9.
Aku dah cakap dah kat mak ayah dia suruh prepare baju yang lawa-lawa.
Takmo baju buruk-buruk.
Aku tak suke nampak budak selebet.


Muram durja je muka tuh sebab penat.
Aku suruh dia berjalan je tadi. Takmo dukung-dukung.
Berat ohh dia ni sekarang.
Aku dukung sekejap je dah rasa lenguh lengan.
Dah besauu jangan nak gatal berdukung-dukung.
Jalan sendiri je.


Dia ni selain penat, sebenarnya tengah frust.
Frust sebab dia kata dia tak cantik...
Masa kat JJ pun dia asik la cakap yang dia tak cantik..
Kesnya sebab aku tak ikat tocang dua rambut dia tu...
Tapi aku buat sanggul je.


Ok ape sanggul ni...
Bukan senang nak sanggul!
Selama ni asik ikat tocang dua je.
Dah muak gak aku tengok.
Sekali sekala bersanggul, kemas sikit.

Haihh... Tecit-tecit pon dah tahu cantik ke tak cantik...
Budak-budak zaman moden ni advance sungguh.
Pandai sangat komplen sana-sini.
Ni baru umur 3 tahun ni.
Belum lagi masuk 5-6 tahun.
Nanti ntah apa-apa lagi yang dia komplen agaknya...
Kang aku bagi pakai baju ala-ala futuristik baru tahu erti penyesalan!



Me yang sentiasa senyum.
Senyum over namanya nih.
Tapi tatau la kenapa dengan diriku ini...
Selalu je senyum.
Nampak orang sana, senyum.
Nampak orang sini, senyum.
Nasib baik bila nampak kambing, aku tak senyum.
Kang tak pasal-pasal orang panggil aku gile.


Yang ini takyah diperkenalkan lagi.
Gitu je la gaya dia senyum pon.

Dah makan semua, kitorang teruskan pencarian kasut.
Masuk kedai kasut budak-budak, semua takde yang berkenan.
Kasut pesen pelik-pelik je.
Pastu harga mesti dalam seratus lebih.
Wadehelll kannn...
Kasut budak setakat 50 hengget tu takpelah jugak.
Beli mahal-mahal buat ape.
Pakai sekejap je pastu dah tak muat.

Then, masuk Metrojaya.
Akhirnya jumpa jugak kasut yang diingini.
Kaler yang senang matching dengan semua kaler baju.
Harga pulak dalam 50 hengget je.
Memang menepati citarasa aku la kannn...


Dah bergaya macam ni pun dia masih kata yang dia tak cantik???
Pffftttttt!!!


8 comments:

Reena Kamarudin said...

hai awak. comel je la baby alya ni. dah rupe awak pun ada maybe awk yang jaga dia selalu kan. huhuhu

ohya. saya dah tukar address blog hihihi
reenakamarudin7.blogspot.com

Diana Aziz said...

hi awk..

Hah, dah mcm rupe sy? yeke? jiran kat rmh sy pon ada yg ckp bnda yg sama... "eh, anak ke? muka sama je..." kihkihkih...

sy dah perasan semalam.. wahhh... tukar link. sy pnh la tukar link tp last2 blog sy org xleh search. terus x jadi tukar link... huhu

Emynz said...


hhahah apekene kenit ni. hadeh kecik kecik dah pandai demand kan

bab caik kasut tu mmg menyampah kan, kadang design tah pape pastu harga merepek. kira oke la caik kasut boleh pakai sepanjang taun ..aku kat sini kene caik kasut every 3 month bile tuka musimmmmm eeeeeee malas hahahah tetibe luahan lak kan

Reena Kamarudin said...

yeke? maksud susah baca tu camne?

Diana Aziz said...

Emynz : kecit2 akal panjang hoihhh..

Setahun sekali pon tp susah gile nk dapat kasut yg cntik tapi rege ok... ni kasut pesen buruk tp regenye...ya ampun mahal gile!

Diana Aziz said...

Reena : Bukan susah baca, tp readers takleh search the blog... seolah2 mcm sy ni private the blog pdahal tak pon..

Mimy Hamid said...

alya demand....amboi....nana macam anak korang rupa fauzi

Diana Aziz said...

Memang demand pon mimy... grrrr... geram kekadang. banyak songeh. akal panjang... ramai dh yang ckp cmtu mimy... diorg ingat alya tu anak nana. hahah