Wednesday, September 18, 2013

Reunion secretary batch 2

Salam readers...

Memula plan nak taip entri lain, tapi last-last padam.
Delete semua ayat pastu taip entri ni pulak...
Ikutkan entri sebelum ni adalah entri luahan perasaan.
Tak jadi nak update sebab takut korang muak pulak.
Asik luahan perasaan je..... bosan jugak kan..
Kang korang taknak follow dah blog aku.
Pastu aku perasan bajet-bajet hot update setiap hari dengan harapan jutaan reader yang akan baca.
Jutaan okeh.. tak hagak-hagakk!

Ari tu... lupa dah berapa haribulan... malas nak check kalendar (well, aku memang pemalas pon! harap maklum..), secretaries batch 2 ada buat reunion.
Potluck ala raya katenya...
Padahal raya dah habis dah...
Over betuih!

Dah lama sangat tak jumpa...
Kalau tak buat reunion macam ni, memang haram la jumpa kan.
Kalau jumpa pon sebab terserempak kat mana-mana.
Lobby ke, food court ke, riverside ke...
Pastu senyum-senyum dan blah.
Gitu je..
Takdan nak melepas rindu.
Maklum la secretary busy katanya...

Tapi memang betul laa..
Lepas raya ni aku rasa cam busy betul.
Tak pernah pun dalam 1 hari aku takde kije.
Mesti ada kije...
Berkat sikit la duit gaji yang aku terima bulan-bulan.

Back to the reunion, semua secretary bawak makanan.
Dah namanya pon jamuan potluck.
Tapi yang ado la memasing nak memasak.
Semuanya beli dan tempah.
Kecuali Kak Era yang bawak spaghetti bolognese dan Jen Jen yang bawak sandwich yang tersangat sedap.
Aku?
Aku menggelupur tatau nak bawak ape...
Dalam email, diorang cakap aku takyah bawak ape-ape. Bawak perut je.
Takut nanti makanan terlalu banyak kang membazir pulak.
Tapi mane boleh... malu oiii...
Aku kena jugak bawak something.
Last-last aku bawak sudu dan garfu plastik beli kat kedai bawah opis.
Hehehehe...
Yela, mujur aku bawak sudu dan garfu tu.
Kalau tak, nanti nak makan spaghetti cemana kan takde sudu garfu semua...

Sekali-sekala buat jamuan perjumpaan macam ni best jugak.
Macam-macam cerita yang kuar.
Ko cerita pasal opis ko, aku cerita pasal opis aku...
Gitu la konsepnya.


Ni burger... Kak Norlim yang bawak.
Ada burger daging dan ayam.


Kuih muih Kak Fara yang bawak...
Tatau la kuih ape..
Rupe bentuk cam akok tapi bukan.... Kena cicah dengan kelapa parut.


Sandwich yang tersangat-sangat sedapp....
Jen Jen yang masak sendiri.
Tak sabar nak tunggu dia balik dari honeymoon.
Nak order sandwich ayam black pepper dia... :)


Kek coklat yang sedap jugak....
Yang ini Riri yang bawak..


Buah duku kot...
Aku ni memang failed kalau bab buah-buah ni...
Tatau sape yang bawak. Kak Ina kot.


Jajan haruslah ada.

Dulu masa berkursus, selalu ada jajan atas meja masing-masing.
Ate mengantuk dalam kelas kan...
Sambil menuntut ilmu, sambil makan....
Last-last masuk angin kuar asap. hehehe..


Dan..... menu yang paling best hari tu...
Spaghetti bolognese dari Kak Era...
Sedap.
Kak Era cakap kuah tu pedas tapi bila makan, tak pedas pon...
Lain kali buat la lagi ye Kak Era... Hehehehe....


Secretaries yang vogue the vass gituuu....
Amboii... kalau bab berposing, serah kat diorang je la...


Tak cukup korum ni...
Batch 2 ada dalam 18orang secretaries.
Ada 2-3 orang yang tak dapat datang.
Takpelah... nanti kita buat reunion lagi ye....

Rindu korang semua!


4 comments:

Mimy Hamid said...

bestnyaaaaaa korang..batch 3 tak nak buat cam ni ke

Diana Aziz said...

Mimy suggest la kat batch 3 tu... best kumpul rmai2 camni..

Wak Gelas™ said...

meriahnyer uoolss.,ehHHEe

Diana Aziz said...

Haruslah meriah @WAK GELAS... eheheh... :)