Monday, October 21, 2013

Makan steak di Chop & Steak Kampung Baru

Salam readers...

Monday blues?
Aku tidak... sebabnya bos takde.
Hooreeyyy!!
Happy sangat la kalau bos takde.
Bukan sebab nak mengular ke ape, tapi sebab boleh buat kerja bebas.
Aku boleh sambung mengemas workstation aku yang dah berminggu-minggu tertangguh.

Lagipun, PA mana yang tak happy kalau bos takde?
Acu tanya mana-mana PA kat opis korang....
Kalau bos takde, diorang happy tak?
Kompem diorang cakap "HAPPY GILE!!"
Haha...

Throw back last 2 week.
Weken sebelum raya haji.
FZ bawak aku jenjalan sekitar KL.
Yela, nak amik hati katanya...
Dia kan nak balik kampung dari hari Isnin sampai Khamis.
Tinggal la makwe dia beraya sensorang kat KL ni.
Sobss...sobss...

Jenjalan di sekitar KL pada hari Ahad adalah sangat membosankan sebab traffic jam.
Dah mengalahkan hari bekerja.
Ni la masalah kat KL.
Traffic jam je manjang...
Ini cuaca elok. Kalau cuaca tak elok, lagi la jem.
Apa penyakit ntah driver kat KL ni.

Masalah paling utama kalau keluar berdating adalah cari kedai untuk makan.
Kalau FZ tanya aku, jawapannya kat Bangsar je la...
Aku mana tahu sangat kedai-kedai kat KL ni.
Plus tekak aku dan tekak FZ lain-lain.
Aku ni universal.
Dia tu tekak kampung.
Makanan western yang pelik-pelik sikit, dia takleh makan.
Kalau makanan Jepun tu lagiii la kann... seco'et pun dia takkan rasa.

Hari tu dia bawak aku pergi makan di Chop & Steak, Kampung Baru.
Rasa cam dah lama dah tak makan sini.
Teringin pulak nak makna steak.
Nyumsss...


Jus tembikai yang very the freshhhh...


Aku pulak minum air laici je.
Sedapp...
Gelas pulak bapakk besar kan... kenyang air je la gamaknye.


Yang ini beef steak.
FZ punya..


Yang ni pulak rib steak, aku punya.
Pinggan punyalah comot tukang masak yang hiaskan.
Kalau masuk Masterchef US ni, kompem dah kena kutuk kaw-kaw.
Silap-silap dah kena singkir pun.
Tapi apepun, rasa steak tu tetap terbaekk...
Masak tapi still juicy.
Dan yang penting tak bau hamis.

Tengok gambar-gambar ni rasa cam teringin nak makan steak lagi..
Nyumsss......








4 comments:

♥ Mrs. Secretary ♥ (FARAH) said...

Sama la akak skrg pun bos tak der..hehehe
btw sedapnya rib steak tue.. =D

Mimy Hamid said...

dah lama tak makan chop n steak..tmpt ni je megat boleh makan western..pasal pa ntah

diana aziz said...

Mrs Secretary : Mmg sedap kak.. nanti ajak hubby akak terjah ye.. :)

diana aziz said...

Mimy : Tu la. FZ pun same... tempat favvy dia utk mkn western. katanya sedap dan murah..