Tuesday, October 29, 2013

Orang tua

Salam readers...

Jagalah orang tua selagi hayatnya masih ada.
Tinggalkan segala urusan duniawi kerana ianya tidak akan selesai sampai bila-bila.
Tapi orang tua kita hanya ada seorang.
Hilangnya dia, tidak akan pengganti yang lain.

Tak susah pun nak jaga orang tua.
Lagi susah jaga anak-anak kecil sebab anak-anak belum pandai bercakap.
Tapi untuk menjaga orang tua, just tunaikan apa yang diminta.
Tu je.

Aku sangat terkilan bila melihat ada yang enggan menjaga orang tua.
Masing-masing dengan alasan sendiri.
Padahal ada pepatah yang menyebut, "nak seribu daya, taknak seribu dalih.."

Tak apalah.
Nak buat sesuatu mestilah dengan ikhlas.
Kalau buat tak ikhlas, baik takyah buat.
Tapi ingatlah, mudah saja untuk mendapat keredhaan dari orang tua.
Jagalah dia.
Mudah.

1 comment:

Megat said...

selagi ada org tua..dah takde jangan menyesal tak sudah...