Wednesday, October 16, 2013

Singgah di The Warung

Salam readers...

Last week punya citer.
Kebetulan Selasa minggu lepas ada masa terluang sikit time lunch.
Pastu aku ditugaskan untuk beli barang-barang pantry opis.
Sebelum pergi, check dulu makanan apa yang dah habis.
Opis aku ni kurang makan biskut-biskut.
Tapi diorang suke minum air panas.
So, macam-macam jenis 3 in 1 laa yang aku beli.
Teh boh, teh susu, milo, nescafe plak macam-macam jenis. Mild ada, rich ada, regular ada...
Kopi pun sama... macam-macam jenis yang aku beli.
Paling penting maggi cup kena beli banyak-banyak.
Sebab kadang-kadang bos aku tak kuar lunch, dia makan maggi je.
Nasib bos tak cerewet.
Dia makan je maggi perisa apa pun.

Aku beli barang-barang kat Aeon Big, MV.
Dah alang-alang pergi MV, aku bagitahu la FZ yang aku nak makan kat The Warung.
2nd time makan kat sini.
Kali pertama dulu datang sebab nak makan nasi tumpang.
Tapi time tu dah petang, so nasi tumpang dah habis. T____T


Kenapa pulak lengan FZ berbintat-bintat lak dalam gambar ni?
Padahal takde pun macam tu....


Terpakse pose tutup pipi sebab tembam sangat.
Hehehe...


Deko di The Warung.
Sangat tradisional.


Meja dan kerusi pon sempoi je...
Ala-ala warung kat kampung-kampung.
Cuma beza kat sini ada aircond.
Hehehe...


Datang sini, kena order kat kaunter.
Pastu kena bayar terus.
Then, barulah cari tempat duduk.
Nanti makanan diorang yang akan hantar.



Teh o ais FZ punya.
Teh ais aku punya...
Dua-dua airnye sedap...


Nasi ikan cili padi.
Ikan dia...nyumsssss...........lembut je.
Sedap. Kena dengan tekak aku.
Tapi nasi ni FZ punya.
Dia tu biase laa... sikit-sikit suap aku.
Aku cakap taknak pun, dia still suap. Ishhh...


Ni la menu istimewa aku...
Nasi tumpang..
Macam kon aiskrim lak...
Tak sabar nak makan nih...


Tadaaaaa...
Nasi tumpang 11 layer.
Ada serunding, ada telur dadar, ada sambal, ada timun, ada rendang, ada macam-macam la...
Lupe dah.. Hehehe... 
Tapi semua sekali ada 11 lapisan.
Sedaapppp!
Nasi pun panas-panas lagi.
Nampak je macam sikit tapi bila makan, penuh perut aku ni ha...


Total semua = RM28.15 je.
Murah la tu untuk makan lunch.
Sedap lak tu..
So, tak rugi la datang makan kat sini.

Cuma 1 je la, nasi tumpang tu cepat habis.
Kirenye this time aku bertuah la sebab dapat makan nasi tu.
Bukan apepun, just nak merasa kann...
Kalau nak makan nasi tumpang, datang awal-awal ye.

Ada omputih duk kat sebelah meja aku, dia pun makan nasi tumpang tau.
Terkial-kial dia nak bukak bungkusan nasi tu.
Hahaha...


2 comments:

Mimy Hamid said...

sumpah teringin nana..lain kali ko pegi nak kirim or gi mv makan ni je ar

diana aziz said...

kan... try makan kat sini pulak