Thursday, November 21, 2013

Pankek lembut dan sedap idaman kalbu

Salam readers...

Ni bukan entri share resipi ke ape ye...
Aku ni kalau bab masak tu memang malas bebenor.
Nak tunggu virus kerajinan tu memang takde nyee melainkan kalau terpaksa masak.
Tapi kalau suruh aku masak megi, laju je..
Malang tul sape yang jadi laki aku nanti. Asik makan megi je. Hehe..

Semalam aku call FZ.
Bagitahu tetibe je aku teringin nak makan pankek mekdi yang lembut tu.

Aku : Nak makan pankek mekdi.
FZ : Yela, esok abang belikan ye.....

*Loncat-lancat kehepian...

Aku : Beli banyak tau... mihmihmih...
FZ : Yela... awak kan suka menketedarah. Sebab tu perut buncit.
Aku : Ala, bukan selalu pun makan pankek tu.
FZ: Yela la ayang..... makan la selagi boleh makan...

Yeayyy...
Semalam duk dalam bilik sensorang teringat-ingat je pankek tu.
Uihh... over sangat kan!
Mengalahkan pompuan pregnant tau!

Pastu aku sengaja tak remind FZ.
Nak tengok dia cakna ke tak kat aku ni.
Kalau dia cakna, mesti dia ingat permintaan aku tu.
Kalau dia tak ingat, maknanya tak cakna laa tuu...
Kalau tak cakna, maknanya tak sayangkan aku la tuhhh.... sobss..sobss...

Dan hari ini adalah hari yang dinanti-nantikan.
Sampai opis, aku text dia.
Then dia call.

FZ : Ayang, abang otw pergi opis ayang ni. Abang dah belikan pankek. Nanti ayang turun eh.
Aku : Yeayyy....
FZ : Abang beli 4 terus...
Aku : Banyaknyee...
FZ : Yela, kan sayang cakap nak banyakk... so abang beli la 4.

Gila la sampai 4 keping.
Mana larat nak habiskan. Isyyyhhh.....


Inilah pankek yang lembut dan sedap tu.
Tapi aku makan dengan butter je.
Aku kan tak suke makan dengan maple syrup atau honey.
Eh, honey honey tak main k.
Horny takpe. Hahaha...... lempang se dasss baru tahu!

Terima kasih abang belikan sayang pankek ni.
Hilang kempunan nak makan.
Ni belum mengandung lagi.
Kalau mengandung tetibe teringin nak makan daging unta kat arab tu, cemana?
Get ready je la, wahai sesiapa bakal suami ku.
Hahaha!

6 comments:

Mimy Hamid said...

buat sendiri la nana senang je pun hehehe

diana aziz said...

Senang... tp malas... hehehe.. :)

Reena Kamarudin said...

sobsss nak jugak lah. favret jugak tu

diana aziz said...

Jom datim mekdi @reena... hehehe

Beautyfull_Maria said...

x penah cuba n x tau pon ade penkek ni kt Mcd..ketinggalan jaman btul la!!!

diana aziz said...

Kak beautyfull_maria : pergi la try. pankek ni hanya utk breakfast je... time lain mekdi tak jual.