Thursday, February 13, 2014

Makanan

Salam readers...

Aku ni bukannya kategori pompuan yang pandai masak.
Tapi bila dah duk sendiri ni, nak tak nak kena masak jugak la kann...
Takkan asik nak beli makanan luar je.
Muak...
Sedap ke tak sedap ke, masakan sendiri jugak yang terbaekk...
Tul tak?

Hari bekerja memang aku malassss sikit nak masak.
Penat kot...
Masak pulak untuk diri sendiri.
Cam tak berbaloi je...
Baik beli je makanan kat kaki lima tu.
Kalau ada laki, tak pe la jugak nak masak pon kann...

Aku biase masak on weken.
Start masak dekat-dekat pukul 11pagi...
Makanan tu pulak masak lebih sebab nak buat makan malam sekali.
Ate nak jimat kannn...
Mase nak makan malam tu, panaskan la balik lauk-lauk tengahari tu..

Ape yang aku masak bergantung kepada tahap kerajinan aku.
Kalau aku rajin, aku masak meriah sikit.
Kalau aku malas, masak megi je. Heheh...


Ni kire masak time aku rajin.
Nasi putih, ayam buttermilk, sardin, telur dadar....
Masak macam ni pun berjam-jam. Hahah...

Nasib semua sedap...


Ni tahap biase-biase...
Nasi goreng sardin dengan telur dadar.
Makan nasi goreng lagiii sedapp bila ada keropok keping Ganu mariii...
Bertambah-tambah nasi jadinya.


Ni dah kire malas tahap gaban.
Masak megi je.
Ni aku baru nak try makan mamee chef kari.
Biase-biase je pun bagi aku.
Aku lagi suke megi kari biase...

Terliuq??
Pi masak sekarang.
Hahah..


2 comments:

Beautyfull_Maria said...

ade jgk effort nk memasak dr xde..akak klu bab masak lbh kurang kaki bangku main bola la..sib baik bkn kaki mkn,klu x dok telan air liur je la mbayangkan makanan sedap2...

diana aziz said...

Beautyfull_maria : ala, kak. masak yang simple2 je... tak pandai masak takpe... tapi kena rajin. hehe... slow2 belajar ye kak..