Tuesday, April 8, 2014

Kereta rosak di hari jadi

Salam readers...

Hello..hello..hello....!!!
Wassap bebeh!

Aku baru je boleh online.
Pagi tadi busy buat statistik.
Penuh 1 meja aku dengan fail kes.
Jenuh dah nak hadap kes-kes yang berlambak ni.

Nak sambung citer di hari lahir kesayangan aku tu.
Kan dia hantar aku balik rumah dalam pukul 7.30 petang camtuu...
Pastu dalam pukul 8, dia call.

FZ : Ayang suka la kann...
Aku : Ape pulak ni??
FZ : Kereta abang rosak... waaaaa!!!!

Aku dah start panik.

Aku : Hah?? Kat mana?
FZ : Kat depan PPUM ayang.... jalan jem teruk ni..
Aku : Abes tu nak buat cemana ni??
FZ : Abang dah call Ali. Nanti dia datang.
Aku : Nak sayang datang tak?
FZ : Tak payah. Nanti susah pulak.

Ya... ya....
Aku tak tenang gila duk kat rumah.
Try call manager aku tanya kot-kot ada someone yang dia kenal boleh tarik kereta tu.
Tapi FZ pulak taknak.
Kalau boleh dia nak tunggu Ali jugak.

Nasib baik Ali cepat sampai.
Dalam kul 9.30malam, FZ park his car kat rumah aku.
Katanya alternator yang rosak.
Patut la FZ kata pelik sebab bateri kereta dia baru beli bulan lepas.

Ali call mekanik untuk set appointment baiki kereta FZ keesokkan harinya.

Hari Sabtu, awal-awal pagi FZ datang rumah aku.
Tapi janji Melayu kan....
Set appointment pukul 11pagi, pukul 2.30 petang mekanik baru sampai.
Cemana la bisnes orang Melayu kita nak maju kalau cenggini la perangai.

Aku hangin je.
Nak je sound mekanik tu tapiii sabar je dulu.






Baiki nye sekejap je...
Cabut alternator lama, pasang yang baru.
Kalau pagi tadi dia sampai, aku dah boleh kuar jalan-jalan dah.
Dah la aku dan FZ tak makan tengahari lagi ni...
Perut memang lapar gila.
Nasib aku tak bertukar jadi orang ijau.


Tetibe Ali pulak sampai.
Terus dia brainwash mekanik tu.


Kawan baik ni... :)

Nasib la ada kawan yang boleh diharap.
Kalau tak, memang susah.

Time susah camni la baru kita boleh kenal siapa kawan yang sebenar.




2 comments:

Reena Kamarudin said...

happy birthday kekasih hati diana. tak sabar nak rasa nasi minyak ni n pegi ganu. hahaha.

diana aziz said...

Reena : hahaha.. doakan utk kami ye.. btw, terima kasih awakk..