Monday, May 5, 2014

Cendol & rojak mee di Titiwangsa

Salam readers...

Awal bulan lepas punya citer.
Haha... tertinggal lak citer ni untuk di publish.

13 April lepas, FZ tetibe bagitahu dia teringin nak makan cendol kat Titiwangsa.
Terus kitorang zasssss pergi sana. Dalam kul 12 tengahri camtu, kitorang sampai.
Kalau pergi lewat, nanti takde kerusi nak duduk sebab ramai sangat orang.

Aku ni bukannye peminat cendol sangat.
Tapi tatau la kenapa, cendol kat titiwangsa ni je yang aku boleh makan.
Sama gak dengan rojak mee.
So far yang dijual kat KL ni, kat sini je rojak yang paling sedap.
But still takleh lawan rojak mee kat Terengganu.
Terengganu kan femes dengan makanan-makanan yang sedap.

Bila dah sampai, terus duduk dan order.




Busy betul mamak tu layan pelanggan.
Ni kira berapa kerat je yang datang.
Time aku dah nak balik, tengok orang ramai gile yang datang.
Untung laaaa bisnes laku.


Ni la cendolnya...
Sesedap rasa. Ada rasa lemak, manis..
Fuhhhh....


Rojak mee.
Mee pon banyak. Ada sesetengah penjual letak mee secoet je..
Keddekk sangat!


Dia ni kalau dah makan, memang sesungguh hati.
Aku amik gambar pon tak sedar. Kihkihkih..


Gambar ni jadi bualan hangat dikalangan kawan-kawan FB sebab memasing ingat aku pregnant...
Hahaha.. kelakar betul.
Tengok perut la kannn...
Cantik molek je bulatnya. Memang nampak macam pregnant 5-6 bulan.
Tapi aku tak terasa hati pon.
Dah memang perut aku besor cenggitu, takkan la aku nak expect orang kata perut aku kempis.
Iye dak?

Tapi aku tak ngandung okeh.
Cemana nak mengandung kalau belum kawin lagi...
Nak mengandung, biar dengan cara halal.
Tak gitu?

Dah selesai makan, FZ hantar aku balik rumah sebab dia kena kerja shift petang.
Sejak-sejak dia pindah tempat kije ni, jarang benor dapat kuar lama-lama.
Takpe, redho je laaa...
Asalkan dia tak curang, itupun dah memadai. :)


2 comments:

Emynz said...


Mmg best cendol tu , tah dia letak ape tah , seminggu sekali mesti mkn situ haha

Beautyfull_Maria said...

sabar je la..akak pon slalu kena perli perut mcm org mengandung..mmg mengandung pon..mengandunkan lemak..hehehe...try cendol tepi Jln Kuching..situ pon sedap gak..mmg ramai org bhenti mkn