Wednesday, August 6, 2014

Cerita raya 2014 - Syawal pertama

Salam readers....

Hari ni iollss idok ler busy benor...
Nak kate free tu pun, idok lerr...
Tapi ada mase terluang ni boleh la nak update blog sekejap.
Kang nanti tak ber update pulak blog aku ni.

Belum terlambat untuk aku ucap Selamat Hari Raya buat semua pembaca blog ni.
Ate bulan Syawal kan sebulan.


Aku tengok rating, time raya pun ada yang bukak blog ni...
Amboihhh, gigih korang kan.
Sorry la seminggu lebih aku balik kampung, aku memang lupe terus kat blog.
Busy hal family.

Cerita raya tahun ni lebih kurang cam raya-raya tahun lepas jugak.
Pagi raya stress tolong daddy dan adik pakai kain sampin.
Hoihhh... tu je la kerja di pagi raya.
Bukan senang hoihh nak pakai kain sampin ni.
Nak-nak daddy tu jenis perfectionist.
Taknak kembang-kembang, lipatan kena elok depan belakang...
Aku yang bersiap awal pun dah berpeluh-peluh jadinya.

Paling stress tudung aku tak jadi.
Waaaaaa............ geramssss!!
Tapi ahhhh lantakk ahh... yang penting bertudung.
Malas dah nak layan.
Boleh gitu?? Hahaha...

Acara wajib pagi raya.... bersalam-salaman mohon ampun.
Banyak nau dosa terkumpul setahun.
Harap raya je la time sesuai nak mintak maaf.. haha...


Panjang lebor sangat ni ucapan maaf mummy sampai daddy tertido.
Hahaha...


Sebakk wehhh...
Aku kan kuat merajuk dengan family aku sekarang.
Jenuh family nak pujuk...
Guna kuasa veto anak pompuan bongsu la katakan... hahaha...




Hah, bengkak dah mata time ni...
Tu la... sape suruh buat dosa bebanyak??


Toh Puan Diana nak bagi duit raya...
Toh Puan la sangat! Hahaha...


YB Shahrul pulak nak bagi duit raya....

Kemain anak-anak sedara puji,

"Angah the best...."

Aku tanya balik kenapa?

Diorang jawab, "Sebab angah bagi duit raya paling banyak..."

Hah, kalau gitu tahun depan kena kurangkan ye...
Angah mu dah bangkrap. Hahaa...



Memasing sibuk dengan kamera pulak.
Trend kamera DSLR kann...

Ade yang tanya kenapa aku tak beli kamera DSLR jugak...
Kan aku suke bergambar...

Jawapan aku senang...

Aku suka bergambar. Aku suka orang tangkap gambar aku BUKAN aku yang tangkap gambar orang.
Kalau aku beli kamera, aku la yang kena tangkap gambar orang.
Tak mau la gitu.
Amacam? Ok tak jawapan aku? Haha...




Madu 4. hahaha.... T____T




Dah besar-besar dah anak sedara aku ni...
Sekejap je mase berlalu... T____T


Amboiii daddy! Dah macam panglima perang pulak Nana tengok.


Ni je la anak sedara yang aku ada...
Yang kecik tu kepala serba-serbi. Gila nakal sekarang.
Tu pompuan tuuu...
Kalau lelaki, tatau la cemana perangainya...


Dia ni orang kata adik aku..
Aku nampak muda eh??  hahaha...*verasaannn!

Bebudak sekarang aku perasan takde dah pakai baju kurung ke baju kebaya ke time raya.
Ramai yang pakai dress pulak sekarang.
Mak-mak pun same jugak sekarang..
Semua nak pakai dress..
Kononnye nak kelainan.
Sat lagi hilanglah nilai baju kurung. :(


Tahun depan dah naik tingkatan 1.
Anak dara dah...
Mak sedara dia jugak yang cenggini je. Tak kawin-kawin...
Sat lagi anak sedara yang kawin dulu... T___T

Belajar tinggi-tinggi dulu ye.


Dia ni sayanggg benor kat aku.
Tido nak sama-sama dengan aku.
Aku naik kereta tu, dia naik kereta tu jugak...
Dengar kata aku dia sekarang...
Belajar pun pandai ni...


Hah, si nakal...
Tatau la ikut perangai sape.
Pening kepala aku. 
Bila dia tido, terasa amannya dunia. Hahaha....

Nakal-nakal pun tetap sayang...
Anak sedara kannn...
Lagipun budak lagi.
Kalau dah besar pun nakal, memang aku hempuk je. Haha!


Hah, ni Toh Puan Diana...
Takkan korang tak kenal?


Tengok tudung aku belah kiri tuu... Kan nampak gelembung...
Gerammnye... dah puas betulkan still tak jadi.
Last-last biorkan aje.
Lantak la.... lagipun bukan jumpe sesape pun.
Jumpe sedara mara je..




Ni anak-anak yang suruh diorang berpeluk.
Mummy malu-malu pulaksss...


Ki, Tok Mi dengan cucu-cucu...


Kak Long sefamilia...

Dah habis bergambar semua, barulah kitorang kuar jalan-jalan ke rumah sedara-mara.



Aku naik 1 kereta dengan Iwan.
Budak-budak semua naik kereta Iwan.
Senang sikit nak manage..
Kalau diorang nakal, boleh marah je terus.







Dengan kazen, Lily Mazrina.


Suka nau dia nampak cantik bile amik gambar guna DSLR...
Hihihi...



Petang sikit baru balik rumah..
Rehat-rehat...



 Malam, the whole family belah mummy datang serbu ke rumah...
Penuh rumah aku..
Tapi seronok la berkumpul ramai-ramai..
Macam-macam cerita keluar.
Nak harap raya la baru berkumpul ramai-ramai.
Kalau hari biase, susah....
Masing-masing ada hal sendiri.


Budak-budak bagi diorang tengok tv.
Baru duk diam. Hahaha...



Anak cucu cicit Abu Bakar dan Hasnah...
Moga silaturrahim ini berkekalan selamanya.
Amin...


9 comments:

Rose Azadir said...

Salam kenal, selamat hari raya, saya blogwalking kat sini. Jemput singgah ke blog saya http://ibu2ahmad.blogspot.com. Saya follow sini n kalau sudi follow la saya balik yer ;)

Reena Kamarudin said...

cantiknya awak. rumah awak pun cantik.

azlina aliuddin said...

Meriahnye raya! Selamat Hari Raya, Maaf Zahir Batin buat Nana

diana aziz said...

azlina aliuddin : Selamat hari raya buat Kak Ina sekeluarga... maaf zahir & batin. Rindu nak jumpa kak ina...

diana aziz said...

Reena : tq awk... selamat hari raya!

diana aziz said...

Rose : Hi, salam kenal... selamat hari raya! Saya dah follow jugak...

Mimy Hamid said...

kalau tak posing datin bukan la nuradiana

Mimy Hamid said...

baju raya kedua pastel..hehe

Anonymous said...

Alooo..ade org x kat sini??alooo