Thursday, October 16, 2014

Shopping

Salam readers...

Citer sehari sebelum raya haji baru-baru ni...
Aku adalah tak balik beraya di kampung tahun ni.
Memula parent aku kata diorang nak datang.
Tapi lalass tak jadi sebab Kak Long kena balik kampung belah suami.
Kononnya ada majlis tahlil...
Kononnye laaa.....
Terus parent aku kata tak jadi datang.
Aku suggest suruh sewa homestay atau hotel.
Tapi kononnye pulakkk parent aku taknak aku membazir duit aku untuk bayar sewa.
Ok fine!
Malas dah nak suggest ape-ape...
Merajuk!!

FZ pulak dengar je aku tak balik, terus dia pun cancel plan nak balik kampung dia.
Dia kesian aku beraya sorang-sorang.
Padahal aku tak kisah pon kalau dia balik kampung dia kat Johor tu...

Ingatkan musim raya ni takde la ramai orang sangat KL.
Rupa-rupanya jalan jem jugak.
Shopping mall pun ramai je orang.
Eh, diorang nak tak beraya ke?
Chit chat dengan member member, rupanya ramai yang tak balik kampung.
Oooo.. patutlah KL jem jugak macam hari biase...

Pagi Sabtu, FZ pick up aku kat rumah.
Awal pagi kot...
Baru bajet nak bangun lewat..
Tapi takpelah.. berkorban waktu tido ku sebab dia dah berkorban untuk temankan aku beraya....
Shhoooooooo sshuuuweeetttt...! 

Kitorang ada plan sebenarnya..
Nak gi cari barang aku & barang dia jugak kat Jalan TAR.
Aku tak kire... dia memang kena pergi jugak sana walaupun dia tak suka.


Kitorang breakfast kat Jala Emas Cafe, PJ.
Makanan kat sini sedap-sedap tapi harga la mahal sikit...


Dia ni mengantuk lagi tapi tu laa... gatal nak kuar pagi-pagi..

Dah breakfast sume, kitorang terus ke Jalan TAR.
Dia nak cari kasut sukan....
Aku pulak macam biase kalau gi Jalan TAR memang takde tujuan lain melainkan beli tudung.
Now, aku adalah pengumpul tudung yang murah-murah...
Sebelum ni aku asik pakai tudung mahal-mahal je...
Pernah aku beli tudung ariani RM100 sehelai. Sayang duit ohhh...
Padahal tudung je pon.
Mahal atas jenama je.
Pastu pakai pulak trend Fareeda.. Pun mahal sekitar RM70-RM80 sehelai..
Dulu Fareeda murah-murah je ok..
Bila dah start femes, barulah harga tudung dia naik sampai cecah ratusan ringgit.
Sayang duitt je beli tudung mahal-mahal.
Pastu aku pakai shawl... Harga pon sekitar RM10-RM25 sehelai...
Sekarang ni aku just pakai bawal plain je...
Senang... Harga pon murah..
Boleh dapat M4.50 je sehelai...
Jimat berganda-ganda okeh..

Pakai tudung mahal-mahal pon dapat pujian orang je...
Buat ape nak orang puji kan?
Duit sendiri jugak yang membazir.
Takleh bawak mati jugak pujian-pujian tu.

Aku bawak FZ sampai ke Masjid Jamek..
Hahaha... Sempat belikan dia handkerchief..
Aku tengok dia dah berpeluh-peluh macam dah habis marathon 10km..
Kesian pulak...


Ade 1 kedai kat Masjid Jamek adalah kedai kegemaran aku untuk beli tudung...
Memang kat situ ade macam-macam kaler..
Suruh dia cari kaler yang kite nak, mesti ada.


Sibuk memilih sampai tak sedar FZ tangkap gambar.
Aritu aku sambar 10 helai tudung berlainan kaler.
Puas hati...... dapat tudung banyak tapi bayar sikit..
Heheh...

Lepas tu kitorang pergi ke Sogo....
Orang takde la ramai macam biase tu...
Aku ni kalau berjalan-jalan memang suka sangat pergi ke bahagian living.
Suke tengok barang-barang rumah dan elektrik.
Tak beli pon takpe... tengok-tengok je pun dah buat aku senang hati.
Makcik makcik sangat perangai kannn...
Hahaha...

Pergi kat bahagian bantal, barulah teringat bantal kat rumah tu dah macam tak selesa je.
Sempat la beli bantal ... eh, lupa dah brand ape...
TERamat TERsangat laaa selesa..
Regenya pun RM70 sebijik afer discount...
Wahhh...... kemain bantal mahal.
Sebelum ni aku guna bantal paling mahal pon RM30 je..

Takpe, try bantal mahal.
Tengok tido lena ke tak pasni...
Kalau tak lena jugak, tatau laa...

Ader lagi la 2-3 barang yang aku beli.
Alang-alang datang kan.
Aku payah sebenarnya nak datang ke Sogo ni melainkan time parent aku datang.
So, kali ni dah datang dengan FZ, haruslah shopping barang-barang keperluan.
Dia pulak anje-anje kann aku...
Barang berat semua dia bawak.
Aku bawak barang yang ringan-ringan je...... haha.

Dah shopping, perut rasa lapar pulak.
So, aku bawak FZ pergi food court Sogo.
Aku suke food court kat Sogo ni. 
Macam-macam makanan ade....


Pakwe penat melayan makwe shopping.... hihi


Makwe yang selalu eksaited bile pakwe ajak pergi shopping mall...
Kalau pergi shopping mall tanpa tujuan, mestiiii....at least....akan ada barang yang dibeli.
Dah namanya pompuan kan..


Kitorang order char kueh teow.
Daddy pun suke sangat makan char kueh teow ni...


AKu order jugak tauhu bakar...
Ooohhhh, sedapnye tauhu bakar dia...


Ni la food stall yang aku suka.
Penang...

Dah settle makan, cari barang FZ pulak.
Sian dia nak cari kasut sukan.
Keluar masuk Al-Ikhsan sume... nasib la jumpa kasut yang dia suka.






Kasut yang dibeli takde kena mengena dengan kasut-kasut di atas.
Aku lupa nak snap gambar kasut yang dia beli tu.

So, dua-dua happy.
Aku dapat barang-barang aku. Dia dapat barang dia.
Penat-penat pon puas hati.
Tapi bile seluk-seluk poket... waaaaa....!!!! Duit dah susut.
Tu laa... shopping tak henggat!

No comments: