Thursday, November 6, 2014

Blog Celen 4 : Buku kegemaran anda

Salam readers....


As you know, aku bukan seorang yang suka baca buku.
Kalau aku nak tahu apa-apa info, aku lebih suka online.
Incik Google saje.
Segalanya di hujung jari lerr katakan.

Tapi dalam banyak-banyak buku, yang paling aku suka adalah buku masakan.
Hahahah...

Kat rumah aku ada berbelas-belas buku masakan.
Macam-macam jenis laa...
Tak tahu la kenapa aku gile sangat pergi kumpul buku masakan.
Padahal boleh je google pastu snap.

Tapi tu laa... kalau dah suka kan.
Walaupun aku ada banyak buku masakan, satu hape pun aku tak pakai.
Balik-balik buku resipi yang aku salin sendiri ikut resipi mummy.

Kadang-kadang resipi dalam buku masakan tu complicated sangat.

Contoh paling senang, cekodok pisang.
Dalam buku resipi kemain lagi kena letak serbuk bikarbonat, gula, garam, pisang telur, tepung gandum.. pastu kena biar sekejap bagi adunan naik....
Padahal resipi mummy lagiiii senang...
Tepung gandum, gula, telur, pisang.
Dah tuuu je... pastu takyah tunggu-tunggu.
Nak terus goreng pun boleh... gebu-gebass lagi.
Aritu aku buat, FZ sampai mengidam nak makan lagi...
Katanya, sejuk-sejuk pun still lembut.
Ha, resipi mummy jugak yang terbaekk...

Tapi macam dah jadi tabiat, masuk MPH je mesti aku pergi kat bahagian buku masakan.
Seronok kot tengok macam-macam masakan yang ada.
Pastu berangan-angan nak masak itu ini.

Aritu aku ada tengok buku masakan menggunakan pemanggang ajaib.
Macam-macam resipi yang ada.
Seafood bakar la, stu laa... fuhh... menjejeh-jejehh ailio aku tengok resipi tu semua.
Pastu terus mintak FZ belikan pemanggang ajaib.
Tapi sampai ke sudah dia tak beli....
Nyampassss okeh!

Terbantut plan nak masak stu seafood......


1 comment:

Mimy Hamid said...

eh sama laa hahah buku maskaasn