Thursday, January 8, 2015

Bajet

Salam readers...

Masa Kekna bercuti ke Johor & USS aritu, of course la Kekna ada buat bajet.
Kot-kot la lepas ni Kekna nak bercuti lagi ke ape kannn...
Boleh la buat rujukan balik berapa bajet yang kena sediakan.
Dan buat rujukan korang jugak.

Cuma 1 je la...
Bajet Kekna kali ni agak mahal sebab malam-malam Kekna makan kat resort tu jugak.
Tak keluar memana pun.
Kalau nak jimat, boleh je keluar makan kat kedai-kedai lain.
Tapi tu la... Kekna kan femalassss nak keluar.
Lepas makan je, balik bilik, rehat pastu tido terus.

Kekna pun dah buat kira-kira bajet yang dah burst.
Ni bajet untuk 2 orang ya.

___________________________________________________

Sebelum pergi

1. Passport untuk 2 orang = RM200


24 December 2014 

1. Makan di R&R Machap ( Air + Mee Bandung ) = RM5.90

2. Minyak kereta (Kelisa) = RM80.00

3. Tol (KL-Skudai) = RM41.30

4. Makan malam di Restoran Harum Damai, Larkin = RM40.00


25 December 2014

1. Makan pagi (Nasi ambeng 3 bungkus, Roti canai 4 keping + air ) = RM 20.00

2. Makan tengahari (Burger King) = RM39.00

Bilik (3 Hari 2 malam- Pulai Spring Resort) = RM440.00

3. Makan malam (Buffet Gleneagles Terrace) = RM74.00


26 December 2014

Tiket Hello Kitty Town = RM170.00

Cenderahati di HKT = RM81.00

Super Heroes Boutique = RM128.00

Tol (HKT - Pulai) = RM 2.30

Makan tengahari Aeon Batu Indah = RM35.00

Makan malam (BBQ Buffet Gleneagles Terrace) = RM116.00


27 December 2014

Tiket USS + Shuttle Bus = RM350.00

Pertukaran duit (RM-SGD) = RM1000.00 (tapi tak habis guna... total sebenar RM500)

Makan malam (Sekinchan Ikan Bakar) = RM 85.00

Tol (Skudai - KL) = RM 41.30

Minyak = RM 80.00


______________________________________________________

So, dikira semua total bajet adalah

RM 2528.80

Banyakkk tuuuu...
Nasib baik la kongsi-kongsi..
Kalau Kekna sorang, maunya bangkrup ohhh...


1 comment:

emi mohamad said...

bestnye,igt nk g USS jgk if ada rezeki..