Tuesday, June 23, 2015

Kisah puasa...

Salam readers...

Orang duk update pasal puasa, Kekna pun nak update jugak laa...
Takmo kalah ni. Kekekeke...

Sepanjang puasa ni Kekna kerap ke Bazar Ramadhan Wangsa Maju.
Bazar kat situ memang besar.
Macam-macam makanan yang ada. Kekna suka!!
Tapi pergi kat sane hati kena tabah ye.
Membeli jangan ikut nafsu.
Semua makanan kat sane memang nampak menarik. Paling takleh blah tengok cendol bersusun-susun atas gerai.
Ooo emm geeeee, memang telan ailio je la nengoknyee.

Bazar besar, haruslah ramai orang.
Tak kisah bangsa dan agama. 1 Malaysia sangat. Hehehe...
Biasenye Kekna sampai awal kat sane, so idok lerr ramai orang sangat mase tu.
So boleh membeli dengan tenang sambil tengok-tengok makanan yang ada.




Time ni dah ramai orang.
Tapi takde la rasa terhimpit sangat sebab kawasan dia besar.

Tahun lepas Kekna kerap jugak memasak.
Tahun ni rasa malas pulak.
Itu yang jadi gigih terjah param setiap hari tuuu...
Yela nak masak pun macam tak berbaloi sebab sorang makan je kan.



Kau rasa??
Menjejes-jejes ailio Kekna bila tengok air-air ni tau!
Rasa macam dan-dan tu jugak nak teguk air 5 jug.
Dugaan sungguh. Huhuhu...


Eh!
Tetibe terselit gambar tuan tanah... hihii...
Gambar semalam ni.

Ramai yang tegur Kekna dah kurus.
Ala uolsssss, kurus sikit je.
Kurang seinci ape de hal kan?
Sekarang ni Kekna cuba kurangkan kalori dalam makanan walaupun kekadang tu terbabas jugak. Kekeke...
Sekarang ni selera makan Kekna takde la besar sangat.
So, mase macam ni la sesuai untuk diet.
Jaga body, jaga kesihatan.
Sejak-sejak dah kurus ni, Kekna rasa macam badan ringan sikit.
Jalan jauh-jauh pun dah tak rasa penat sangat.
Itu yang rajin sampai ke Wangsa Maju tu. Hihihi...

Semalam Kekna dapat tahu foodpanda ada buat promo krispy kreme.
Beli a dozen of assorted doughnuts dapat free a dozen of original glazed doughnuts.
Bagitahu kat avengers, terus menggelupur masing-masing.
Gila murah tu!
Terus diorang suruh Kekna belikan.




Beli 12 donut dapat lagi 12 donut.
24 bijik donut bahagi 4 orang, dapat la sorang 6 bijik.
Makan la donut tu sampai muntah... hihi...


Semalam Kekna dapat bubur lambuk.
AGM Kekna yang bagi.
Dah lama teringin nak makan bubur lambuk ni.
Alih-alih dapat semalam. Suke sangat!

Tenkiu tuan AGM. hihi...

Hari ni Kekna tak tahu lagi nak berbuka ape.
Kot nak terjah bazar lain pulak ke... 
Rajin sangat kan sekarang ni terjah-menerjah.
Ate single... hihi...



1 comment:

IBU PUSPITA said...

Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI